Infraestructures

energia

Indústria autoritza la MAT entre Santa Llogaia i Baixàs

Ha resolt un dels últims tràmits que faltaven a Red Eléctrica per començar les obres

El túnel del Pertús es farà al costat del TAV i la línia soterrada també seguirà el traçat de l'alta velocitat

El Minis­teri d'Indústria ha resolt un dels últims tràmits admi­nis­tra­tius que fal­ta­ven perquè pugui començar la cons­trucció de la inter­con­nexió elèctrica entre Santa Llo­gaia d'Àlguema i Baixàs. En con­cret, la direcció gene­ral de Política Energètica i Mines ha donat el vis­ti­plau a la cons­trucció de la subes­tació con­ver­ti­dora que s'ha de fer a Santa Llo­gaia i també a la línia sub­terrània en cor­rent con­tinu. I és que aquest muni­cipi altem­por­danès és el punt on la MAT pas­sarà d'anar amb tor­res elèctri­ques a anar soter­rada.

La inter­con­nexió elèctrica ha d'entrar en ser­vei el 2014 i dupli­carà la capa­ci­tat d'inter­canvi d'elec­tri­ci­tat entre l'Estat espa­nyol i el francès, que pas­sarà del 3 al 6 per cent. Pel Minis­teri d'Indústria, aquesta infra­es­truc­tura ha de millo­rar la segu­re­tat del sub­mi­nis­tra­ment a la demar­cació de Girona, inte­grar la pro­ducció eòlica i ali­men­tar el TAV.

Men­tres­tant, Red Eléctrica i els seu homòleg francès, RTE, desen­vo­lu­pen el pro­jecte. La soci­e­tat con­junta, Inelfe, va adju­di­car a final del 2010 dos con­trac­tes de cons­trucció a Sie­mens i Prys­mian, que supo­sen el 60 per cent dels 700 mili­ons que cos­tarà la MAT en aquest tram.

A part, el BOE ha publi­cat recent­ment la decla­ració d'impacte ambi­en­tal, que pre­veu algu­nes millo­res per evi­tar l'impacte de la línia. El 41%del traçat pas­sarà per vials de ser­vei ja exis­tents i apro­fi­tarà els ter­renys ja usats per al TAV. La zona ampla de ser­vi­tud s'ha reduït a set metres, que és el que mesu­rarà la franja que s'haurà de dei­xar sense vege­tació perquè per sota hi pas­sa­ran els cables elèctrics. Per tra­ves­sar el Piri­neu cal fer un túnel de 5 metres de diàmetre al cos­tat del túnel del TAV.

LA XIFRA

700
milions
és el pressupost que té l'empresa conjunta per a la fabricació de les estacions i l'estesa de la línia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.