Infraestructures

infraestructures

Volen un protocol d'avís d'obres per a l'eix pirinenc

Els consells comarcals del Ripollès i la Garrotxa s'han queixat al Ministeri de Foment pel tall de Collabós

Volen que se'ls avisi amb temps i que se senyalitzi bé la zona i les vies alternatives

Els alcal­des del Ripollès i el pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Ripollès, Miquel Rovira, han recla­mat al Minis­teri de Foment poder con­sen­suar un pro­to­col que agi­litzi i, sobre­tot, asse­guri la comu­ni­cació de les obres que s'han de dur a terme a l'eix piri­nenc, les afec­ta­ci­ons viàries i els calen­da­ris pre­vis­tos. Els alcal­des, reu­nits en con­sell i d'acord amb els seus col·legues gar­rot­xins i l'ens comar­cal veí, han acor­dat, a més, fer arri­bar la seva queixa a Foment pel col·lapse de trànsit que va pro­vo­car dilluns pas­sat a l'antiga car­re­tera del Cap­sa­costa tan­cant el túnel de Collabós per obres en horari de màxima inten­si­tat de vehi­cles, entre les set del matí i les tres de la tarda. A més, han remar­cat el fet que no es va comu­ni­car aquest tan­ca­ment, ni els motius a bona part dels alcal­des ripo­lle­sos i gar­rot­xins, ni als pre­si­dents dels res­pec­tius con­sells comar­cals. De fet, el Minis­teri de Foment només va infor­mar els ajun­ta­ments direc­ta­ment afec­tats. En el cas del Ripollès, els de Sant Pau de Segúries i Cam­pro­don; no, en canvi, el de Sant Joan de les Aba­des­ses, i, a la Gar­rotxa, el de la Vall de Bia­nya.

Els alcal­des i els pre­si­dents dels con­sells man­te­nen que unes obres amb unes afec­ta­ci­ons tan impor­tants s'havien de comu­ni­car d'una forma més gene­ral per poder infor­mar els usu­a­ris i senya­lit­zar molt millor el tram afec­tat i les vies alter­na­ti­ves. Tot ple­gat ho han tras­lla­dat a un mani­fest dels dos con­sells comar­cals, i entre altres orga­nis­mes, ho faran arri­bar a la Sub­de­le­gació del Govern espa­nyol a Girona i a Foment.

En el comu­ni­cat, lamen­ten “la falta de comu­ni­cació ade­quada i amb el temps sufi­ci­ent cap als muni­ci­pis i els ciu­ta­dans davant de talls d'una via de comu­ni­cació tan impor­tant”. Per això, afir­men que “cal­dria pre­veure mesu­res que supo­ses­sin la mínima afec­tació pos­si­ble, com ara: l'alter­nança de cir­cu­lació dins la mateixa via, la rea­lit­zació d'obres en hores de mínima afec­tació de trànsit i pro­po­sar vies alter­na­ti­ves i segu­res per a la cir­cu­lació de vehi­cles, cami­ons i auto­cars”.

La solució, per tots ells, és subs­criure un pro­to­col de comu­ni­cació amb el ter­ri­tori, el qual davant d'obres a les vies prin­ci­pals de comu­ni­cació que depen­guin de Foment tin­gui en compte els ajun­ta­ments i la resta d'admi­nis­tra­ci­ons afec­ta­des, mit­jans de comu­ni­cació i usu­a­ris, amb l'ante­lació sufi­ci­ent. També demana “fixar un dis­po­si­tiu que garan­teixi la cor­recta senya­lit­zació de la via afec­tada i de les alter­na­ti­ves”.

LA DATA

12.12.11
És el dia en què es va tallar a la circulació el
túnel de Collabós i en què el Capsacosta va quedar col·lapsat.

Una hora i mitja de retencions

El fet de desviar el trànsit per l'antiga carretera del Capsacosta –estreta i sinuosa–, dilluns va provocar retencions de fins a una hora i mitja. Els problemes més importants van ser provocats pels camions, que en molts punts no podien circular si passava un altre vehicle en sentit contrari, i si aquest era un altre camió, els calia fer maniobra per cedir el pas. Tot plegat es va complicar encara més per dos accidents que s'hi van produir, tot i que sense danys personals. En un cas, un cotxe i un camió van topar i, en un altre, un camió de Correus va anar a parar a un voral. Les altres vies alternatives, sobretot l'antiga N-260 entre Ripoll i Olot per Vallfogona de Ripollès, no va ser gaire utilitzades per la falta d'informació, tot i que era l'opció millor per als vehicles del Ripollès nord i sud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.