Infraestructures

infraestructures

L'ampliació a l'AP-7 no es pot estrenar tot i estar acabada

Les obres dels carrils entre Fornells i la Jonquera estaran a punt a final de mes

L'obligació de Foment de tornar a posar a licitació la pavimentació definitiva en retardarà la posada en servei fins a l'estiu

Les obres d'ampli­ació a tres i qua­tre car­rils per sen­tit de l'AP-7 a les comar­ques giro­ni­nes estan ja a punt d'aca­bar-se. De fet, en molts trams ja estan aca­ba­des i només en alguns punts con­ti­nuen fent-s'hi tre­balls. La intenció d'Aber­tis era tenir tota la via a punt entre final del 2011 i prin­cipi del 2012, i segons va con­fir­mar ahir la com­pa­nyia, els tre­balls esta­ran enlles­tits a final d'aquest mes. Només que­da­ran pen­dents obres secundàries fora de la car­re­tera, com ara enjar­di­na­ments i pan­ta­lles acústi­ques. Per tant, ja es trau­ran les limi­ta­ci­ons, com ara la de velo­ci­tat, a tots els trams, tal com ja s'ha fet en aquells que s'han donat per aca­bats.

El pro­blema ve, però, per l'asfal­tatge de tots els trams. L'adju­di­cació d'aquesta part de l'obra va que­dar sus­pesa pel Minis­teri de Foment perquè entre les empre­ses adju­di­catàries n'hi ha que pre­sump­ta­ment hau­rien for­mat part del repar­ti­ment irre­gu­lar de pro­jec­tes que feien diver­ses cons­truc­to­res giro­ni­nes. Aquest cas, que està pen­dent de judici després de les inves­ti­ga­ci­ons de la Guàrdia Civil, va fer que Foment decidís que s'havien de tor­nar a posar a lici­tació aquests tre­balls de la capa de trànsit, l'última que es posa a la via. Les con­di­ci­ons de lici­tació es van publi­car el dia 15 de desem­bre pas­sat, i per tant l'adju­di­cació no es podrà fer fins d'aquí a uns tres mesos. A part, es tracta d'una feina que per les carac­terísti­ques de l'asfalt no es pot fer en ple hivern per les bai­xes tem­pe­ra­tu­res.

Tot a punt a l'estiu

A hores d'ara, la intenció d'Aber­tis és poder tenir-ho tot a punt abans de l'estiu, que és quan hi ha més volum de trànsit. Men­tres­tant, l'auto­pista man­tindrà dos car­rils per sen­tit en bona part del seu recor­re­gut tot i que ja esta­ria pre­pa­rada per tenir-n'hi tres. Només en alguns trams, sobre­tot els que són en pujada, s'hi dibui­xa­ran tres car­rils per tal de faci­li­tar-hi els avançaments a cami­ons i altres vehi­cles més lents. Pel que fa al tram de cir­cum­val·lació de Girona, a hores d'ara entre Sarrià de Ter i Salt ja hi ha majo­ritària­ment tres car­rils, de manera que que­darà pen­dent habi­li­tar-hi el quart.

El que també s'està fent és repin­tar, ja amb color blanc, totes les línies de sepa­ració de car­rils i de la calçada de la via, ja que encara en que­den mol­tes de color groc de les obres dibui­xa­des. Així es vol millo­rar la segu­re­tat en la cir­cu­lació.

LA XIFRA

60
quilòmetres
és el que fa el tram entre Fornells i la Jonquera on s'ha ampliat l'autopista a tres i quatre carrils.

LA DATA

15.12.11
és el dia
en què l'Estat va tornar a posar a licitació l'asfaltatge de tots els trams pendents de l'AP-7 a Girona.

Un procés d'ampliació que ha durat tres anys

Les obres d'ampliació de l'autopista a Girona han durat poc més de tres anys. Els treballs del primer tram entre Maçanet i Fornells, el primer a construir-se, van començar el novembre del 2008.

Pendents encara de l'enllaç final dels quatre carrils a Vilademuls

A hores d'ara encara no s'ha resolt com serà l'enllaç de Vilademuls, el punt on s'acabarà el tram de quatre carrils que començarà a Fornells. Aquest tram de circumval·lació de Girona farà les funcions de desdoblament de l'N-II, i per això els dos enllaços són importants per fer el traspàs de trànsit entre una via i l'altra. La decisió està pendent del Ministeri de Foment. En canvi, el 30 de setembre ja es van adjudicar els de Fornells i Sant Gregori.

L'asfaltatge seguirà un procés semblant al de construcció

Quan s'hagi adjudicat la capa de trànsit definitiva, les obres es faran seguint de manera semblant el procés de construcció de l'ampliació. Això vol dir que s'anirà fent per fases, asfaltant trams d'un determinat nombre de quilòmetres progressivament, i que es posaran en servei tan bon punt s'acabin. A més, en aquest cas, el gruix de la feina es farà en horari nocturn. D'aquesta manera es vol reduir la incidència sobre el trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.