Infraestructures

Els alcaldes del Pacte de Berà passen a l'ofensiva

Farts d'esperar una solució del Ministeri de Foment, el diumenge 29 faran una concentració a l'N-340 a l'Arboç

Exigeixen l'alliberament del peatge de l'AP-7 entre Tarragona i Vilafranca

Els alcal­des dels muni­ci­pis del Baix Penedès i el Baix Gaià entre l'Arboç i Tor­re­dem­barra han deci­dit pas­sar a l'ofen­siva a causa del silenci del govern espa­nyol per tro­bar una solució que per­meti des­con­ges­ti­o­nar de trànsit l'N-340, que tra­vessa la majo­ria d'aques­tes pobla­ci­ons. Després d'una reunió ahir a Bell­vei del Penedès, els alcal­des i la pre­si­denta del Con­sell Comar­cal del Baix Penedès, Eva Ser­ramià (CDC), van anun­ciar que repre­nen les acci­ons de pressió al car­rer i que han con­vo­cat una con­cen­tració el diu­menge 29 de novem­bre a les dotze del mig­dia a l'N-340 a l'Arboç per demos­trar la pre­o­cu­pació i indig­nació d'aquest ter­ri­tori per la falta de solu­ci­ons. Si el silenci con­ti­nua sent la res­posta, els alcal­des estan dis­po­sats a orga­nit­zar con­cen­tra­ci­ons i talls de trànsit tots els caps de set­mana a cadas­cun dels muni­ci­pis afec­tats pel traçat de l'N-340.

Els alcal­des exi­gei­xen l'alli­be­ra­ment del peatge de l'AP-7 entre Tar­ra­gona i Vila­franca, una mesura que per­me­tria bui­dar de cot­xes i cami­ons l'N-340 i con­ver­tir-la en una via secundària. Aquesta pro­posta no és nova, però el minis­teri fins ara ni tan sols s'hi ha pro­nun­ciat. Fins i tot, segons va dir l'alcalde del Ven­drell, Martí Car­ni­cer (PSC), els muni­ci­pis esta­rien dis­po­sats que aquest aixe­ca­ment de les bar­re­res fos només tem­po­ral durant els mesos de més trànsit, prin­ci­pal­ment a l'estiu.

Pro­pos­tes en l'oblit

El pro­blema és que els alcal­des han fet pro­pos­tes i han pro­po­sat solu­ci­ons al Minis­teri de Foment –la dar­rera reunió la van tenir el juliol pas­sat– però el minis­teri ni s'ha dig­nat a res­pon­dre'ls. Pels alcal­des, l'aixe­ca­ment dels peat­ges podria ser una mesura urgent i tem­po­ral men­tre no es cons­tru­eixi una alter­na­tiva gratuïta real a l'N-340, un pro­jecte que l'Estat espa­nyol ja ha posat damunt la taula pro­po­sant un traçat fet des d'un des­patx de Madrid que trinxa lite­ral­ment alguns muni­ci­pis. L'alter­na­tiva que pro­posa el ter­ri­tori és que la nova auto­via dis­corri paral·lela a l'actual AP-7, on ja exis­teix una reserva de sòl i on l'impacte seria molt menor.

Suport de la Gene­ra­li­tat

L'ofen­siva dels alcal­des del Pacte de Berà té la bene­dicció tàcita del govern de la Gene­ra­li­tat, tot i que la dar­rera pro­posta dels con­se­llers de Ter­ri­tori i Inte­rior a la minis­tra de Foment només pre­veia el des­vi­a­ment dels cami­ons de l'N-340 a l'AP-7 a canvi d'una boni­fi­cació d'un 50% del preu del peatge, una solució, però, que topa amb l'opo­sició de la patro­nal del trans­port i que els alcal­des con­si­de­ren del tot insu­fi­ci­ent..

LA XIFRA

3.000
camions
passen cada dia per l'N-340 al tram del Vendrell, la mateixa quantitat que circulen diàriament per l'AP-7.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia