Infraestructures

La variant de l'Esquirol costarà uns dos milions

El pro­jecte de la vari­ant de la car­re­tera BV-5027 de l'Esqui­rol a Taver­tet, així com també la con­nexió amb la car­re­tera C-153, impli­carà el des­vi­a­ment del trànsit del cen­tre de l'Esqui­rol per una nova car­re­tera de dos car­rils de tres metres per sen­tit i vorals de 0,5 metres. Començarà a l'encre­ua­ment de Qua­tre Camins i enllaçarà amb el punt qui­lomètric 1,3 de la car­re­tera de Taver­tet.

Les obres de cons­trucció de la nova vari­ant, que evi­tarà que els cot­xes hagin de tra­ves­sar el car­rer Major de l'Esqui­rol, tin­dran un cost de prop de dos mili­ons d'euros i la pre­visió és que a final de l'any 2018 esti­guin aca­ba­des. El pro­jecte inclou la cons­trucció d'un nou pont sobre el tor­rent de la Parra, la millora de la con­nexió amb la C-153 i l'adap­tació d'inter­sec­ci­ons en forma de T amb totes les car­re­te­res que ja exis­tei­xen en aquest tram que enllaça amb el barri del car­rer del Pont.

Actu­al­ment, el pri­mer quilòmetre de la car­re­tera BV-5207, que coin­ci­deix amb el nucli urbà de l'Esqui­rol, té un tra­jecte força sinuós, amb trams molt estrets que difi­cul­ten el pas de dos vehi­cles simultània­ment, espe­ci­al­ment dels auto­cars que es diri­gei­xen cap al nucli turístic de Taver­tet. El pro­jecte de la nova vari­ant es va pre­sen­tar diven­dres als veïns i hi van ser els alcal­des de l'Esqui­rol i Taver­tet i el dipu­tat d'Infra­es­truc­tu­res Viàries i Mobi­li­tat Jordi Fàbrega.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia