Infraestructures i serveis

Deficiències en infraestructures

Encadenament simbòlic dels alcaldes en protesta per l'N-340

L'acte reivindicatiu d'ahir coincidia amb el divendres de l'inici de les vacances d'agost

L'arc de Berà, protagonista de l'aturada de vehicles que va reunir representants de les poblacions afectades

Uni­tat i constància. Aquests són els dos grans eixos sobre els quals va pivo­tar el que, segu­ra­ment, serà el gran acte de pro­testa d'aquest estiu dels alcal­des del Pacte de Berà i de les Ter­res de l'Ebre, que ahir van fer una nova mos­tra de força per exi­gir mesu­res per la satu­ració de l'N-340. Van reu­nir més de 150 per­so­nes a l'arc de Berà per expres­sar el seu enuig per la situ­ació de la car­re­tera. Simbòlica­ment, una cadena que enllaçava la pan­carta evi­den­ci­ava que la ciu­ta­da­nia ha de patir els greu­ges d'una via amb un alt índex d'acci­den­ta­li­tat.

Els mani­fes­tants van apro­fi­tar l'aug­ment de trànsit que cada any marca l'últim diven­dres de juliol –inici de vacan­ces per a molts– per tallar el pas per aquesta via durant apro­xi­ma­da­ment mitja hora, a par­tir de les sis de la tarda. La pro­testa, com totes les pre­ce­dents, es va cen­trar en un objec­tiu: fer valer la uni­tat dels alcal­des dels dife­rents muni­ci­pis que for­men part del traçat de la car­re­tera, sota un mis­satge clar: posar en relleu la importància de garan­tir una bona comu­ni­cació per car­re­tera a tota la zona de l'arc medi­ter­rani. El suport d'orga­nis­mes supra­mu­ni­ci­pals com ara la Dipu­tació i els con­sells comar­cals, i d'asso­ci­a­ci­ons com ara la Fede­ració Empre­sa­rial d'Auto­trans­por­tis­tes de Tar­ra­gona, evi­den­cia la importància de la pro­testa.

“És impor­tant man­te­nir viva la rei­vin­di­cació per tal que la ciu­ta­da­nia i les auto­ri­tats que hi tenen com­petències enten­guin la importància de la rei­vin­di­cació”, va indi­car l'alcalde del Ven­drell, Martí Car­ni­cer (PSC), que va recor­dar que l'objec­tiu del tall de cir­cu­lació és evi­den­ciar la situ­ació que es viu en el dia a dia i recla­mar de manera enèrgica una via ràpida i gratuïta –com ho és l'A-7, que actu­al­ment arriba, fins al nord, a la punta de la Móra de Tar­ra­gona– i que, fins que no sigui pos­si­ble gau­dir d'aquesta infra­es­truc­tura, “s'alli­be­rin els peat­ges de l'AP-7 fins a Mar­to­rell”, en parau­les del bat­lle del Ven­drell.

En la mateixa línia es mouen les decla­ra­ci­ons de l'alcalde d'Alta­fu­lla, Fèlix Alonso (En Comú Podem), que va apun­tar a la neces­si­tat que la ciu­ta­da­nia com­pren­gui els motius que pro­mo­uen aquest acte de pro­testa.

L'acte es va afe­gir a la llarga llista de pro­tes­tes que, des de fa anys, encapçalen els governs locals per recla­mar mesu­res urgents per tal de des­en­ca­llar aquesta via, que cons­tant­ment és notícia pels embus­sos, els acci­dents i la cir­cu­lació satu­rada. Pere Vir­gili, alcalde de Roda de Berà, va dir que, en espera de veure qui assu­mirà la car­tera de Foment, la pro­testa d'ahir era una més de les que es faran en altres muni­ci­pis del ter­ri­tori: “Espe­rem que, quan arri­bem a Alca­nar, no hàgim de tor­nar a pujar.”

LES FRASES

El greu problema de la carretera N-340 se suma al mal funcionament del sistema ferroviari
Fèlix Alonso
Alcalde d'altafulla
Cal una via ràpida i gratuïta com l'A-7 que arribi fins a Martorell com més aviat millor
Martí Carnicer
ALCALDE DEL VENDRELL

Un problema de tot Catalunya

De manera paral·lela a la que els alcaldes qualifiquen de “desastrosa situació” de l'N-340, el territori veu amb preocupació com des de la Generalitat es marquen altres prioritats en matèria d'infraestructures que podrien fer ombra a una possible solució per aquesta via. “Estem molt amoïnats perquè algunes declaracions des de la conselleria de la Generalitat apuntaven com a gran preocupació del govern l'adequació de la línia 9 del metro de Barcelona”, explica l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso, que manifesta que aquestes declaracions han sembrat la preocupació a les comarques de Tarragona, que fa molts anys que esperen una solució per l'N-340. “La base del problema és que les dificultats de l'N-340 no són únicament un problema de les comarques de Tarragona, sinó del conjunt de Catalunya, un problema de llarga durada que, a més a més, es veu incrementat per les contínues avaries en el sistema de trens, que últimament s'han intensificat”, destaca Alonso. Amb tot, els alcaldes implicats pel pas d'aquesta via confien poder concertar una trobada amb representants de la Generalitat a l'agost.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia