Barcelona
El passeig de Gràcia es ven als estrangers
El govern subvenciona una guia, només en castellà i anglès, per donar a conèixer els comerços d'aquest eix
Els Amics de Passeig de Gràcia van presentar ahir la guia que l'entitat –amb la col·laboració del govern– ha editat per donar a conèixer cent una botigues d'aquest carrer, defugint els establiments que les grans cadenes també han obert en aquest eix. L'objectiu de la guia és “difondre el comerç local del passeig de Gràcia entre els clients estrangers, que són el col·lectiu que ha crescut més l'últim any”, explicava el president de l'entitat, Lluís Sans.
Tot i que Sans assegurava que els “agrada” fer les coses en català, la guia no està dirigida als clients d'aquí i només s'ha fet en castellà i anglès. El govern justificava haver-hi donat suport econòmic malgrat que el català no apareix per enlloc “perquè es tracta d'una iniciativa privada dirigida als clients de l'estranger”. Apuntaven, a més, que la dotació econòmica “era petita”, sense concretar-ne la quantitat.
La distribució d'aquesta guia de petit format, editada en color i paper de qualitat, no serà massiva, sinó que la faran els mateixos comerços que hi participen. Els Amics de Passeig de Gràcia també faran arribar la guia als organitzadors de congressos que hi ha a la ciutat perquè la incloguin a la documentació de benvinguda. Un cop s'hagi valorat la distribució de la guia Passeig de Gràcia, el must de Barcelona, l'entitat no descarta fer-ne una segona edició on s'incloguin comerços que ara no hi han volgut participar.