Sense - Avui

Moda sense crisi

Custo estrena ulleres i aposta per roba sofisticada amb dissenys geomètrics

Recessió? On? No pas a la fes­tassa que Gucci va mun­tar fa dos dies a l’ONU. Tam­poc hi ha hagut sig­nes de la tan temuda crisi a la Set­mana de la Moda de Nova York, que ahir va tan­car por­tes. Quan por­tem set­ma­nes amb els eco­no­mis­tes aler­tant que els con­su­mi­dors s’hau­ran d’estrènyer el cin­turó, col·locar a la pas­sa­rel·la abrics de pell i ves­tits de nit no sem­bla el més apro­piat, però la moda ofe­reix una via d’evasió: “La bellesa és un antídot per a la recessió”, deia el dis­se­nya­dor Derek Lam.

I ho deu ser, perquè men­tre el govern dels EUA anun­ci­ava la pèrdua de llocs de tre­ball, milers de com­pra­dors, cares famo­ses –ahir mateix Vic­to­ria Beck­ham feia de jurat d’un con­curs de dis­se­nya­dors novells– i repor­ters omplien les car­pes de Bryant Park i algu­nes fir­mes hi feien fins a tres des­fi­la­des (una costa dese­nes de milers de dòlars!).

Els dis­se­nya­dors ofe­rien peces ultra­fe­me­ni­nes amb aire de gla­mur retro per a una dona “seduc­tora, com totes hau­rien de ser”, deia Diane von Furs­ten­berg, que s’ha ins­pi­rat en Mar­lene Die­trich per a la seva col·lecció.

Les dones con­ti­nu­a­ran com­prant roba i en temps de crisi els cre­a­dors apos­ten per peces que no puguin refu­sar, que sem­blin cares però sense pas­sar-se. És el que alguns ja han bate­jat com tendència reces­sion chic i que s’ha notat en els colors: blaus, negres, morats, mos­tassa o verds amb bri­llan­tors a sobre.

Tam­poc Custo Dal­mau, un veterà de la pas­sa­rel·la nova­ior­quesa, veu núvols a l’horitzó. “Des que vam començar en aquest negoci, fa més de 25 anys, la paraula crisi l’escolto cada dia, i és a base de tre­ba­llar que se supera”, deia el dis­se­nya­dor català, que dijous va pre­sen­tar la seva col·lecció per a la tar­dor-hivern. Els cèlebres estam­pats marca de la casa han dei­xat pas a uns dis­senys més sofis­ti­cats que des­ta­quen per les for­mes geomètri­ques, el gra­fisme i la rica bar­reja de colors i tei­xits. Mini­ves­tits de punt, ves­tits túnica, fal­di­lles de tub, samar­re­tes amb mànigues tipus glo­bus, jer­seis amb grans escots en forma de V o bru­ses molt feme­ni­nes amb llaços al coll són algu­nes de les pro­pos­tes.

Custo diu que ha par­tit de models clàssics de moda “ i els hem tre­ba­llat de manera que al final el llen­guatge sigui con­tem­po­rani”. El dis­se­nya­dor, que ja té al car­rer el seu segon dis­seny d’ampo­lla de cer­vesa mono­bloc de Damm, va pre­sen­tar a Nova York la seva nova col·lecció d’ulle­res i va anun­ciar que té pre­vist obrir 7 boti­gues als EUA. Recessió? Gens ni mica.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.