Recoder no descarta recórrer al TC si l'Estat incompleix la inversió en infraestructures
El conseller de Territori i Sostenibilitat recorda que l'Estat ha d'aportar a la Generalitat 960 milions d'euros en infraestructures
Recoder afirma que la prioritat del nou govern en el capítol d'infraestructures serà la millora del transport públic i especialment el ferroviari
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha recordat al govern espanyol que la disposició addicional tercera de l'Estatut de Catalunya estableix que l'Estat ha d'aportar a la Generalitat 960 milions d'euros en infraestructures, i no ha descartat recórrer al TC en cas d'incompliment.
En una entrevista a Catalunya Ràdio, Recoder ha constatat que “no es tracta que tinguin més o menys ingressos, sinó que es tracta d'una obligació a complir amb la Generalitat”. Després de ser preguntat per la possibilitat de recórrer al TC, Recoder ha respost: “Haurem de parlar-ho”.
El conseller ha afirmat que la prioritat del nou govern en el capítol d'infraestructures serà la millora del transport públic i especialment el ferroviari, i ha assegurat que s'esforçarà per millorar el servei de Rodalies i Regionals, on “haurà de dedicar-se a fons”, ja que els Ferrocarrils de la Generalitat ja tenen un important nivell de qualitat. Ha posat de manifest que el pla director d'infraestructures aprovat per la Generalitat preveu una despesa de 100.000 milions d'euros fins a 2020 que serà “absolutament impossible de fer”, igual que el pla de transports metropolitans, que preveu una inversió de 25 milions que ha assegurat que també serà impossible de fer.
Recoder també ha afirmat que la conselleria prioritzarà les infraestructures “que siguin un factor de competitivitat i que ajudin a crear riquesa en un territori determinat”.
Recoder ha defensat que el Quart Cinturó és una “obra emblemàtica”, que és competència del Ministeri de Foment, “que moltes vegades ha aprofitat els desacords a Catalunya per alentir les obres”, ha lamentat, però ha assegurat que en aquest govern no hi haurà desacord. “Tinc molt clar que ho hem de fer, però també tinc clar que ho hem de fer d'una manera que causi el menor impacte en el territori”, ha declarat, pel qual ha defensat el traçat que planteja la Generalitat en contra del que proposa l'Estat.