Canals

París, l'aparador de l'art

Per als que consideren que la tecnologia té tant d'art com el que se li reconeix al disseny, el Saló de París ha tornat a fer embadalir. I és que pensar en el futur dóna per a molt

Al Saló de París –el Mon­dial de l'Auto­mo­bile, que en diuen els orga­nit­za­dors– no s'hi va perquè sí. I això ho saben els fabri­cants d'automòbils i també el públic. París és una cita a part dins el con­junt de salons euro­peus. I per aquest motiu les mar­ques s'esfor­cen per mos­trar-hi cada dos anys el bo i millor del que són capa­ces de fer. Què és, però, «el bo i millor»? Alguns reser­ven aquests con­cep­tes única­ment a la tec­no­lo­gia, ara que tenim al davant un futur engres­ca­dor per a les idees, sem­pre amb l'eco­lo­gia i el medi ambi­ent com a pri­o­ri­tats. I altres, més tra­di­ci­o­na­lis­tes, pri­o­rit­zen més l'embol­call que el con­tin­gut però donant per fet que el con­junt de tot ple­gat no desen­to­narà mai.

Un exem­ple el tenim en el Con­cept C-X75, amb què Jaguar s'ha pro­po­sat fer el cotxe més bonic de la seva història. Atrac­tiu bo és, sens dubte. Però també ecològic, perquè qua­tre motors elèctrics –un per roda– ele­ven la potència més enllà dels 500 CV i unes micro­tur­bi­nes de gas car­re­guen les bate­ries i allar­guen l'auto­no­mia fins a 900 km. Pel que fa a pres­ta­ci­ons, l'aspecte no enga­nya: de 0 a 100 km/h en només 3,4 segons. Cal expli­car res més?

Molt més pròxim a les pos­si­bi­li­tats del gran públic, l'Opel GTC mos­tra les línies de dis­seny que d'aquí a no gaire temps seran habi­tu­als en els models de la marca ale­ma­nya. I, per pro­xi­mi­tat, el Seat IBE, el pro­to­tip d'un cupè de només 3,8 metres de llar­gada, amb pro­pulsió exclu­si­va­ment elèctrica (102 CV) i que també mos­tra les for­mes que anirà apli­cant la marca de Mar­to­rell. Espe­ci­al­ment seduc­tor, amb el seu capó davan­ter allar­gat, pro­por­ci­ons per­fec­tes i, en defi­ni­tiva, un clas­si­cisme exu­be­rant, és el Con­cept Serie 6 Coupé de BMW. Sí, de moment un cotxe de con­cepte. Però, conei­xent el tarannà de la firma ale­ma­nya, es pot donar per fet que el futur cupè de la Sèrie 6 en dife­rirà ben poc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.