Infraestructures

infraestructures

Finançament per al tramvia abans del trasllat del tren

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic tem que desapareguin les estacions de Salou i Cambrils sense un Tramcamp en ferm

La CGT denuncia la privatització dels serveis a les terminals

El pre­si­dent de l'Asso­ci­ació per a la Pro­moció del Trans­port Públic (PTP), Ricard Riol, va aler­tar ahir, en el marc d'una jor­nada sobre el fer­ro­car­ril orga­nit­zada pel sin­di­cat CGT a Vila-seca, dels pro­ble­mes que pot des­en­ca­de­nar el futur tras­llat del cor­re­dor fer­ro­vi­ari del Medi­ter­rani cap a l'inte­rior. Tot i que Riol va des­ta­car els bene­fi­cis de la posada en marxa de la nova línia, va subrat­llar que la incon­creció que envolta el pro­jecte del Tram­camp podria des­en­ca­de­nar un dèficit en el ser­vei fer­ro­vi­ari que reben alguns nuclis de la costa, espe­ci­al­ment Salou i Cam­brils.

“Aques­tes dues esta­ci­ons són la quarta i la vui­tena de tot Cata­lu­nya que tenen més viat­gers si no comp­tem les capi­tals de demar­cació, i són les ter­mi­nals que està pre­vist que des­a­pa­re­guin”, va deta­llar el pre­si­dent de la PTP. Per aquest motiu, l'enti­tat rei­vin­dica que el tras­llat del ser­vei con­ven­ci­o­nal de la línia de la costa no es faci efec­tiva fins que “no esti­gui tot a punt per a la posada en marxa d'un metro lleu­ger, que seria l'únic que podria jus­ti­fi­car la des­a­pa­rició d'aques­tes esta­ci­ons”, va con­cloure Riol.

L'enti­tat, a més, alerta que tant el tras­llat a l'inte­rior d'aques­tes dues ter­mi­nals de costa com la futura estació cen­tral del Camp poden ser una repe­tició del “fracàs” de l'estació del TAV a la Secuita “per la falta d'una con­nexió amb fer­ro­car­ril con­ven­ci­o­nal”. Riol, a més, va aler­tar que la futura estació de Salou-Port Aven­tura es con­ver­tirà en un “cul de sac” i que la inter­mo­da­li­tat de l'estació cen­tral amb l'aero­port és “fallida”, ja que el tren pararà “a un quilòmetre de la ter­mi­nal”.

Línia cir­cu­lar

L'anàlisi de Riol del trans­port fer­ro­vi­ari al Camp es va pro­duir ahir dins del marc d'una jor­nada orga­nit­zada pel sin­di­cat CGT per a la pre­sen­tació del seu model fer­ro­vi­ari “públic i social”, ela­bo­rat a escala esta­tal. Car­los Mon­te­jano, res­pon­sa­ble de la cam­pa­nya en defensa del fer­ro­car­ril a Tar­ra­gona i por­ta­veu de la pla­ta­forma Pdf.​camp, va defen­sar la neces­si­tat de pri­o­rit­zar solu­ci­ons “ràpides i bara­tes”, com la cre­ació d'una línia cir­cu­lar al Camp.

LA FRASE

Traslladar el corredor només es pot justificar si està a punt el metro lleuger
Ricard Riol
President de l'associació per a la Promoció del Transport Públic
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.