Economia

MICHAEL CAWLEY

VICEPRESIDENT DE L'AEROLÍNIA RYANAIR

“Som a l'inici de la retallada”

“No hem tancat la base de Girona perquè la reducció de vols és la primera fase”

“Allò que s'havia de negociar ja es va fer l'any passat”

Interlocutor expert
Michael Cawley, de 56 anys, té fama de no afluixar la corda amb facilitat. Abans d'aterrar a la línia aèria irlandesa, va ser durant quatre anys el director financer de Gowan Group Limited, un dels grups familiars més grans d'Irlanda i el principal distribuïdor de cotxes Peugeot i Citroën al país.

Aquest any en farà catorze que Michael Cawley és a la vicepresidència de Ryanair, la línia aèria irlandesa més famosa del món, i aquesta setmana també la més esmentada a casa nostra després que, tal com va publicar aquest diari dimarts passat, anunciés que eliminava gairebé la meitat de la seva operativa a l'aeroport de Girona.

Acceptaran finalment una reunió amb el govern de la Generalitat per renegociar el contracte?

A Ryanair li agradaria molt reunir-se amb la Generalitat després que accepti l'acord que vam negociar amb l'anterior govern al desembre. No hi ha més espai per a la negociació. Allò que s'havia de negociar ja es va fer entre el juliol i el novembre del 2010. La Generalitat ja va arribar a un acord amb Ryanair; per què hauríem d'afavorir ara una renegociació després de tenir un acord signat? Les negociacions s'han de fer abans de la signatura i no després.

Amb l'aeroport de Girona es va començar el model d'expansió amb subvenció pública. Serà Girona la primera fitxa d'un dòmino que farà caure altres peces?

Girona no farà caure en cadena altres aeroports. Ryanair és present en més de 160 aeroports a tot Europa. Cada setmana n'hi ha d'altres que es troben en la mateixa situació que el de Girona, perquè els governs canvien i els punts de vista, sobre si desitgen complir, o no, els acords, també canvien. Tot i que estem reduint vols a Girona, hem anunciat que aquest any serem a vuit aeroports més i també que incrementem la capacitat en 45 més, alguns a l'Estat espanyol.

En reduiran també a Reus?

No tenim plans per reduir-ne a Reus.

Al Prat tenen una precomanda amb més slots per a la temporada d'estiu que els que tenien fins ara. Redirigiran vols de Girona a l'aeroport de Barcelona?

No transferirem al Prat cap dels nostres vols de Girona. El creixement de la nostra capacitat al Prat, que passa de cinc avions al setembre a nou per a l'estiu vinent, estava planificat abans de l'anunci i abans fins i tot de l'acord sobre Girona del desembre passat. Són dues decisions independents.

Altres aeroports d'on han marxat també han eliminat la base. Mantindran la de Girona?

No l'hem tancat perquè veiem això com una primera fase, i la reducció d'aproximadament el 45% de la nostra activitat allà s'adiu, per nosaltres, al nivell apropiat per al punt on ens trobem. Òbviament revisarem la situació, i amb molta probabilitat veurem més retallades en el futur, sobretot a l'hivern.

Què li sembla que Spanair pugui ocupar el lloc de Ryanair a l'aeroport de Girona?

Nosaltres sempre donem la benvinguda als competidors, i naturalment li donem la benvinguda a Spanair a Girona, si finalment opera des d'allà. Tanmateix, la majoria de les companyies que són al Prat perden diners i dubto que n'hi hagi una capaç d'operar a Girona.

Per què s'utilitza Spanair en la confrontació amb la Generalitat?

La Generalitat va dir a Ryanair que té un pressupost molt ajustat, i va utilitzar això com a excusa per no complir l'acord al qual es va arribar amb nosaltres al desembre. Mentre ens deia això, donava 20 milions d'euros a Spanair. I aquesta suma és molt més del que diu l'acord signat amb nosaltres. El govern català ha donat un subsidi il·legal a Spanair, una companyia que competeix amb nosaltres i altres línies aèries al Prat. Cap companyia, inclosa Ryanair, rep ajuts de la Generalitat al Prat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.