Canals

Funcionalitat a la taiwanesa

Kymco té en el Super Dink 125i un maxiescúter de gran rendiment i ben preparat per a la vida diària, gràcies a la seva comoditat i versatilitat

El Kymco Super Dink 125i és ja tot un refe­rent en el seg­ment dels maxi­escúters del quart de litre i un dels més des­ta­cats en l'extensa gamma de la firma taiwa­nesa. Ofe­reix una gran fun­ci­o­na­li­tat a un preu rela­ti­va­ment con­tin­gut i un ren­di­ment real­ment excep­ci­o­nal, dins i fora de la ciu­tat. La posició de con­ducció és molt i molt còmoda. L'ampli seient amb suport lum­bar, la bona col·locació de les cames i un angle molt cor­recte per als braços, fruit d'un mani­llar amb les pun­tes cai­gu­des i mane­tes de fre ajus­ta­bles, faci­li­ten una postura força neu­tra. Tot això sense res­tar gens ni mica de con­trol, perquè tot i que el cos no queda molt avançat per car­re­gar pes sobre l'eix davan­ter, això queda com­pen­sat pel baix cen­tre de gra­ve­tat, amb el dipòsit de gaso­lina sota els peus.

A més del reclam visual i encer­tat dis­seny, la car­ros­se­ria pro­te­geix molt bé. L'àmplia pan­ta­lla i l'arc davan­ter són els res­pon­sa­bles d'aquesta excel·lència aero­dinàmica. I el xassís pre­senta un gran equi­li­bri entre mani­o­bra­bi­li­tat i esta­bi­li­tat. Atorga vari­e­tat i rapi­desa de movi­ments dins la ciu­tat i equi­li­bri a bona velo­ci­tat en vies interur­ba­nes. Els frens tenen ren­di­ment espor­tiu, a vega­des amb un tacte un pèl sec a la roda del davant a baixa velo­ci­tat, però amb res­posta molt efi­ci­ent i sense movi­ments estranys en fre­na­des brus­ques a un ritme més viu.

MOTOR:
Monocilíndric. 124,8 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
15 CV a 9.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Variador automàtic.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,553 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,770 m.
PES:
176 kg.
PREU:
2.999 euros.

El caràcter just per a un maxiescúter

El motor del Super Dink 125i se situa en el llindar màxim de potència que permet que aquest maxiescúter sigui conduït pels posseïdors del carnet de cotxe. Els 15 CV a 9.000 rpm que revela en la seva fitxa tècnica ja deixen entreveure que es tracta d'un propulsor alegre, que ofereix una bona capacitat de sobrerègim i que fora de l'àrea urbana permet circular a una bona velocitat de creuer (arriba als 118 km/h de punta) en vies interurbanes. La seva arrencada no és de les més poderoses del segment. Ve definida per un variador automàtic que anteposa una linealitat que reverteix en un comportament molt progressiu, a fi i efecte que la conducció sigui sempre còmoda i sense fluctuacions. La injecció electrònica té cura de mantenir regulats els nivells de consum (combinat de 3,4 l/100 km) i emissions i, alhora, d'oferir una suavitat de funcionament superior respecte de l'anterior versió alimentada per carburador.

Equipat al màxim

Tot i ser un escúter de preu contingut, el Super Dink 125i disposa de presa de corrent per poder recarregar elements electrònics. També té manetes de fre regulables i un cofre on hi caben sense dificultat dos cascos integrals.

Veure-hi a la nit

El doble far davanter amb doble òptica halògena i el·lipsoïdal, denominat Eagle's Eyelike, no només dóna personalitat a aquest maxiescúter, sinó que també ofereix una il·luminació magnífica quan cal circular de nit en vies amb poca llum.

El toc esportiu

El motor d'aquest maxiescúter de Kymco és sobri, suau i progressiu. Però també té en la seva remor i sonoritat aquell punt correcte d'esportivitat. Un bon recurs amb què la seva conducció sempre esdevé un xic més alegre i dinàmica.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.