Economia

El cotxe elèctric encara trigarà a ser assequible

El sector creu que afrontarà millor la inversió en tecnologia neta amb aliances

L'automòbil afronta el desenvolupament del cotxe elèctric com el gran repte de futur i també de present, però la majoria del sector creu que no seran assequibles per al gran públic a curt termini. Aquesta és una de les conclusions del 12è estudi sobre automoció de la consultora KPMG, fet amb les opinions de 200 alts directius del sector. La majoria pensen que els cotxes elèctrics no estaran a l'abast del mercat de masses en els pròxims cinc anys si els governs no en subvencionen l'adquisició.

Malgrat aquesta percepció, causada pel fet que els avenços en tecnologia elèctrica són lents i els models encara estan lluny de les prestacions de velocitat i autonomia dels cotxes de combustió, els directius tenen clar que el sector ha de seguir aquesta línia. El 80% opinen que el nombre de vehicles elèctrics i híbrids –els que combinen motor elèctric i de combustió– serà el que més creixerà en totes les categories de vehicles en els pròxims cinc anys. Per això, el 90% dels actors del sector tenen la intenció d'invertir en el pròxim quinquenni en sistemes híbrids, cotxes elèctrics de bateries o tecnologies de piles de combustible d'hidrogen.

En el que no coincideixen tant és en la manera d'afrontar les inversions en aquestes noves tecnologies netes, si bé la majoria aposten per la unió. Així ho han assegurat el 68% dels directius consultats per KPMG, que consideren més adient formar aliances estratègiques o empreses conjuntes amb proveïdors que no pas buscar capital i continuar en solitari. Les companyies europees i americanes, a més de les africanes i les de l'Orient Mitjà, són més partidàries de les aliances, mentre les d'Àsia Pacífic, on hi ha el Japó, potència del sector, i les emergents Xina i Índia són més favorables a buscar finançament en solitari.

Francisco Roger, soci responsable del sector d'automoció de KPMG a l'Estat, creu que “les aliances són una bona forma d'accedir al coneixement tecnològic especialitzat, sobretot a l'àrea de tecnologies de propulsió de cotxes híbrids i elèctrics”. També subratlla el pes que guanyaran els proveïdors, per la importància i l'alt cost de components com ara les bateries o les piles dels motors elèctrics.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.