Canals

Tal com marca la tradició

Volkswagen recupera el Golf Cabrio i el fa continuar fidel a la capota de lona. Això sí, degudament adequada als temps actuals

Tot i que les pri­me­res uni­tats no arri­ba­ran fins ben entrat l'estiu, Volkswa­gen ha ini­ciat la comer­ci­a­lit­zació del nou Golf Cabrio. Han pas­sat vuit anys des que es va dei­xar de ven­dre el seu ante­ces­sor més imme­diat, període en què la tendència s'ha anat diri­gint més cap als models con­ver­ti­bles amb sos­tre rígid. Amb el nou Golf, però, Volkswa­gen ha pre­fe­rit donar con­tinuïtat al con­cepte tra­di­ci­o­nal de la capota de lona, fent molt bé els deu­res pel que fa a como­di­tat d'uti­lit­zació i con­fort a l'hora de viat­jar.

Més enllà de les for­mes del cotxe o dels reforços que reque­reix qual­se­vol automòbil d'aquest tipus en la seva estruc­tura, el que real­ment des­taca del nou Golf Cabrio és l'acu­rada rea­lit­zació de la capota i el seu fun­ci­o­na­ment, amb un sis­tema elec­tro­hidràulic que en 9,5 segons per­met ple­gar-la i des­ple­gar-la pre­ment només un botó i sense cap tipus de fixació manual. I qui ho vul­gui fer amb el cotxe en marxa, cap pro­blema; l'únic requi­sit és fer-ho men­tre es cir­cula per sota de 30 km/h.

Tant si es porta ple­gada com des­ple­gada, la capota no altera per res la capa­ci­tat del male­ter (250 litres) ni el con­fort. Si es porta posada, l'aïlla­ment acústic resulta sor­pre­nent. I quan es cir­cula tenint-la ama­gada, les tur­bulències de l'aire són molt dis­cre­tes.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2TSI.
1.197 cc. 105 CV i 175 Nm. Consum: 5,7 l/100 km. CO2: 139 g/km.
1.4 TSI.
1. 390 cc. 160 CV i 240 Nm. Consum: 6.4 l/100 km. CO2: 150 g/km.
MOTOR DE GASOIL1.6 TDI:
1.598 cc. 105 CV i 250 Nm. Consum: 4.4 l/100 km. CO2: 117 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,25/1,78/1,42 m.
PREUS:
De 24.840 euros (1.2 TSI) a 30.600 euros (1.4 TSI-DSG).

Arcs emergents

Qui contempli el nou Golf Cabrio i el compari amb el seu antecessor es fixarà en la notable inclinació del parabrisa i l'estilitzada part posterior, sense els habituals arcs de protecció antibolcada a l'estil dels de l'anterior generació d'aquest model. Hi segueixen sent però ara queden ocults. I emergeixen automàticament rere els reposacaps dels seients posteriors i en 0,25 segons en cas de risc de bolcada. La protecció es completa amb els reforços de les portes, el control d'estabilitat i els airbags dissenyats específicament per a aquests tipus de cotxes, en aquest cas complementats pel de genolls per al conductor.

De moment, tres motors

Igual que els seus antecessors, el nou VW Golf Cabrio es ven en una sola línia d'equipament comuna per als tres motors disponibles en la primera fase de comercialització, dos de gasolina i un turbodièsel. En el cas de l'1.4 TSI, es pot triar amb canvi manual de sis marxes (28.840 euros) o el DSG de set, que costa 1.760 euros més. Just abans de final d'any està prevista l'arribada de noves motoritzacions.

L'equipament inclou climatitzador dual, llums de boira, volant multifunció, equip d'àudio amb sis altaveus, etcètera. A més, Volkswagen proposa tres paquets opcionals de personalització del vehicle.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.