Canals

Combinació inèdita

El Peugeot 3008 estrena l'esperada combinació entre un motor de gasoil i un propulsor elèctric que actua sobre l'eix posterior. Té caràcter, gasta molt poc i, si cal, disposa de tracció total

Se sabia des de fa temps que el dia que Peu­geot es decidís a comer­ci­a­lit­zar un cotxe híbrid ho faria a par­tir d'un motor dièsel en lloc de seguir la tendència uni­forme d'aga­far com a base els de gaso­lina. Així, doncs, el 3008 HYbrid4, que es començarà a ven­dre al mes de desem­bre és el pri­mer híbrid que com­bina un motor de gasoil i un altre d'elèctric, tec­no­lo­gia que el Grup PSA extra­po­larà l'any que ve als Peu­geot 508 RXH i ber­lina, i al Citroën DS5.

La versió HYbrid4 manté intac­tes les carac­terísti­ques del 3008 en dis­seny i estil, tan exter­na­ment com dins l'habi­ta­cle. És lògic si es té en compte que és tracta d'un model jove i que a la Peu­geot estan par­ti­cu­lar­ment orgu­llo­sos de la per­so­na­li­tat de l'inte­rior. Pot­ser no serà una versió de gran volum de ven­des –les pre­vi­si­ons per al 2012 són de cap a 600 uni­tats al mer­cat espa­nyol, una mica per sota de la mit­jana glo­bal euro­pea– però sí que estarà enfo­cada als que bus­quen quel­com dife­rent.

Un sim­ple movi­ment de la rodeta situ­ada en la base de la palanca del canvi per­met triar entre qua­tre modes de fun­ci­o­na­ment: automàtic (com­bina la inter­venció del motor tèrmic i l'elèctric, i pos­si­bi­lita fer més de la mei­tat de la cir­cu­lació urbana i una ter­cera part dels recor­re­guts per car­re­tera amb el pro­pul­sor dièsel atu­rat); total­ment elèctric (ZEV, amb auto­no­mia limi­tada a 4 km sem­pre per sota dels 70 km/h); tracció total tem­po­ral (encara que no hi hagi càrrega dis­po­ni­ble a la bate­ria, el motor elèctric sem­pre apor­tarà 8 kW d'ener­gia i un 40% de la força a l'eix poste­rior): final­ment, funció Sport, que gràcies a l'actu­ació con­junta dels dos motors per­met dis­po­sar pun­tu­al­ment de 200 CV i 500 Nm.

En la pre­sen­tació inter­na­ci­o­nal a la premsa del Peu­geot 3008 HYbrid, vam recórrer més de 200 km de con­di­ci­ons dife­rents –car­re­tera i nuclis urbans– i vam com­pro­var que amb una con­ducció acu­rada però sense renun­ciar a man­te­nir un bon ritme de cre­uer, el motor elèctric està en actiu molt més sovint del que havíem pre­vist, i ben aviat ens van esvair certs dub­tes pre­con­ce­buts. El cotxe té un com­por­ta­ment molt sa, el motor reté molt en aixe­car el peu de l'acce­le­ra­dor (per recar­re­gar les bate­ries) estal­via mol­tes fre­na­des, i les bate­ries res­ten rela­ti­va­ment poc espai (12%) al male­ter.

MOTOR DIÈSEL:
1.997 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 163 CV i 300 Nm.
MOTOR ELÈCTRIC:
37 CV i 200 Nm.
CANVI:
Pilotat, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats 302 mm / Discos sòlids 290 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,365/1,837/1,623 m.
PES:
1.660 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,5 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
191 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
3,8 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE C02:
99 g/km.
PREU:
33.800 euros.
WEB:

Sota control constant

Mitjançant la gràfica expressada en la pantalla del navegador o en la part central del quadre d'indicadors, el conductor pot saber sempre el sistema de propulsió que impulsa en tot moment el 3008 HYbrid4 i determinar si fa una utilització òptima per treure tot el rendiment de la càrrega elèctrica. Acostumar-se a la conducció més eficient no costa.

Els primers, molt exclusius

El mes de desembre, Peugeot entregarà les primeres unitats del 3008 HYbrid4, que correspondran a la denominada Limited Edition, de caràcter molt exclusiu (39.500 euros). Per sota, hi haurà dues altres versions. La bàsica (33.800 euros) tindrà un equipament en què difícilment s'hi trobarà a faltar res. La següent (36.000 euros) potencia l'apartat telemàtic i d'àudio.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.