Canals

La polivalència és la seva virtut

Mesos després d'haver sortit al mercat la G 650 GS, BMW presenta la versió Sertão, ideal per fer els primers passos en el món de l'‘off-road'

La família GS és una de les més fructíferes de BMW i creix con­ti­nu­a­ment amb models que es rein­ven­ten i s'adap­ten a les deman­des del mer­cat. D'aquesta evo­lució cons­tant, n'ha sor­tit la versió Sertão de la G 650 GS, més espor­tiva i ori­en­tada a la con­ducció off-road i, de retruc, la més aven­tu­rera de la família GS. Apta per a tot tipus de ter­renys, la G 650 GS Sertão manté les matei­xes vir­tuts en l'asfalt que la versió estàndard, ja que el xassís és el mateix. Però té més poli­valència pels que desit­gen afron­tar camins de mun­ta­nya no gaire com­pli­cats, gràcies al bon equi­li­bri que ofe­reix quant a pres­ta­ci­ons i como­di­tat.

És una versió diver­tida per la faci­li­tat de con­ducció. Els recor­re­guts de sus­pensió són supe­ri­ors (210 mm), els ajus­ta­ments són més durs i les llan­des –de radis cre­uats, 21 pol­za­des al davant i 17 al dar­rere– són més adi­ents per a ter­renys irre­gu­lars. Se'ns pre­senta deco­rada amb tons blancs i blaus que fan que sigui un xic més radi­cal i endu­rera, té sobre­di­men­si­o­nat el para­fangs davan­ter i se l'ha dotat de pro­tec­tors de mans i motor. La cúpula és una mica més alta, el seient dis­po­ni­ble en altu­res de 860 i 900 mm i, per qui ho vul­gui, pot anar equi­pada amb fre­nada ABS des­con­nec­ta­ble.

MOTOR:
Monocilíndric. 652 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
48 CV a 6.500 rpm.
PARELL:
60 Nm a 5.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
D'acer, amb subxassís desmuntable.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera. convencional / Monoamortidor posterior.
FRENS:
Disc de 300 mm / Disc de 240 mm.
ALTURA DEL SEIENT:
de 0,860 a 0,900 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,484 m.
PES:
177 kg.
WEB:

Les bonances d'un monocilíndric dòcil

La BMW G 650 GS Sertão disposa del motor monocilíndric conegut de 652 cc que, per potència i parell, no pretén exhibir una esportivitat manifesta en vies ràpides. Aquest propulsor, però, té valors que fan que sigui més dinàmic del que sembla, tant en conducció en carreteres sinuoses com en pistes forestals. La progressivitat és la millor qualitat, igual com la comoditat i finesa de conducció que transmet. Proporciona seguretat en tot moment, ja que no desborda mai el conductor sigui quina sigui la seva condició física i tècnica al manillar; és ideal, per tant, per iniciar-se el l'off-road. Les inèrcies són mínimes; la remor del motor, d'allò més baixa, i el canvi és suau i d'esglaonament ben compensat per tal de donar empenta amb les tres primeres marxes, reduir el consum i rodar a bon ritme amb les dues altres. Pels més novells, la Sertão es pot adquirir amb potència reduïda a 34 CV i parell de 47 Nm.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.