Canals

Un escúter amb gran estil i molta marxa

L'Aprilia Scarabeo 300 S és un dels escúters que no deixen indiferent, no només per una imatge d'allò més temptadora sinó també perquè el funcionament, semblant al d'una moto convencional, fa que sigui efectiu, ràpid i segur

Sin­ce­ra­ment, no pen­sem que el nom Sca­ra­beo (en català esca­ra­bat) faci justícia a les mol­tes vir­tuts i pocs defec­tes d'aquest escúter, un dels que ara per ara té més per­so­na­li­tat. Que és un vehi­cle molt espe­cial ho cer­ti­fica el fet que Apri­lia li hagi creat un domini propi, amb la qual cosa l'Sca­ra­beo es des­marca de la resta de models de la marca ita­li­ana: té una distància en for­mat en línia com­pa­ra­ble a la que imposa quan es recor­ren uns quants quilòmetres per ciu­tat, per car­re­tera o per auto­pista.

La seva apa­rença, més aviat retro i atem­po­ral, ben esti­lit­zada i amb un nivell de qua­li­tat enve­ja­ble, fa que sigui seduc­tor. Sobre­tot per a un tipus de gent de nivell econòmic entre mitjà i alt. La doble tona­li­tat, l'har­mo­nia de les for­mes arro­do­ni­des i els ele­ments cro­mats trans­me­ten una sen­sació clas­sista ben mani­festa i que agrada molt en aquests temps en què la dife­ren­ci­ació estètica esdevé gai­rebé un dogma.

Només de pujar-hi ja s'hi pot per­ce­bre la magnífica tasca en ergo­no­mia, amb una posició de con­ducció excep­ci­o­nal, força avançada i còmoda, que per­met cir­cu­lar de manera efec­tiva en qual­se­vol tipus de via. Els coman­da­ments estan molt ben situ­ats, les cames que­den dis­po­sa­des en un angle òptim i el con­duc­tor se sent com a casa des del pri­mer moment. Fins i tot el pas­sat­ger gau­deix d'una situ­ació i posició cor­po­ral idònies, amb sub­jec­ci­ons molt ben defi­ni­des i còmodes al tacte. Els estreps ple­ga­bles estan engo­mats per tal d'evi­tar llis­ca­ments dels peus, sobre­tot quan la pluja fa acte de presència.

La part de cicle és un dels apar­tats amb més bona nota. El xassís mul­ti­tu­bu­lar amb pilar cen­tral és molt equi­li­brat, rígid i mani­o­bra­ble, i també prou elàstic per con­fe­rir como­di­tat. Les sus­pen­si­ons apor­ten el toc adi­ent d'espor­ti­vi­tat en con­ducció dinàmica. La sen­sació és que es cir­cula sobre rails amb una moto con­ven­ci­o­nal, gràcies sobre­tot a la con­junció entre les rodes altes i el xassís. A aquest Sca­ra­beo, només s'hi pot tro­bar a fal­tar un xic més de radi de gir a dins de la ciu­tat, quel­com com­pren­si­ble si es té en compte que també està fet per cir­cu­lar a bon ritme en vies ràpides i car­re­te­res sinu­o­ses.

MOTOR:
Monocilíndric. 278,3 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
22,3 CV a 7.250 rpm.
PARELL:
23 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Embragatge automàtic.
XASSÍS:
Tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 40 mm / Doble amortidor.
LLARGADA I AMPLADA:
2,270/0,770 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,530 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,785 m.
PREU:
4.317 euros.
WEB:

Sorprenent en tots els aspectes

Tot i que es tracta d'un escúter, l'evolució del motor Quasar de 250 cc que equipa l'Scarabeo 300 S és realment sorprenent. N'hi ha prou amb pocs quilòmetres per percebre'n les excel·lències dinàmiques, amb una sortida més aviat sòbria i sense estridències però amb unes capacitats marcadament esportives a règims mitjans i alts. A més, és molt fi de funcionament i progressiu en tot moment, i esdevé adaptable a qualsevol tipus de via per on se circula i també als diversos tipus de conducció. No demostra cap mena de feblesa en acceleració constant i el so que emet transforma la lleugeresa a règims baixos en un toc de personalitat més enllà de les 3.500 rpm. Fins i tot es pot considerar un motor econòmic, ja que amb un dipòsit de combustible més aviat menut (10 litres de capacitat), aconsegueix una autonomia considerable, amb un consum inferior als cinc litres cada 100 km.

Per sentir-se com a casa

El seient de l'Sccarabeo 300 S es pot considerar una autèntica joia en ergonomia. Queda situat a una altura correcta, el recolzament lumbar del conductor és fonamental per circular de manera còmoda i la qualitat dels acabats –pell, costures i escuma– acaben de rematar una feina exquisida.

Una pantalla molt efectiva

Tot i que a simple vista sembla més aviat baixa, la pantalla protectora resol d'allò més bé la protecció en circulació per vies ràpides, sobretot per als usuaris de menys de 1,75 metres d'alçada. I per qui no en tingui prou, sempre es pot optar per equipar-lo d'un accessori perquè guanyi una mica més d'altura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.