Canals

Procés de rejoveniment

És exactament això el que Mazda ha realitzat en el seu model de més èxit. I el resultat va més enllà del que seria una simple sessió de maquillatge

Millo­rar el con­fort i les sen­sa­ci­ons de con­ducció. Aquesta és, expres­sada d'una manera molt sin­te­tit­zada, la idea que ha guiat el face­lift –és a dir, el rejo­ve­ni­ment– de la segona gene­ració del Maz­da3. Estètica­ment se li han apli­cat dis­crets retocs externs que no són exac­ta­ment els matei­xos en la car­ros­se­ria de cinc por­tes –aca­para el 80% de les ven­des d'aquest model– que en la de qua­tre, tot i que en amb­dues ver­si­ons l'eficiència aero­dinàmica n'ha sor­tit bene­fi­ci­ada. A l'inte­rior, nova pan­ta­lla mul­ti­fun­ci­o­nal, qua­dre d'ins­tru­ments de lec­tura més clara i, per des­comp­tat, algu­nes pin­ze­lla­des per millo­rar el reclam estètic.

Els resul­tats més interes­sants d'aquest procés són els que que­den fora de la vista. L'estruc­tura inte­rior de la car­ros­se­ria ha gua­nyat rigi­desa, els amor­ti­dors han estat rea­jus­tats i la direcció ofe­reix un tacte més precís a mit­jana i alta velo­ci­tat. Tres punts que millo­ren el que ja per si mateix era un excel·lent apar­tat dinàmic del qual també for­men part els motors, inva­ri­ats en diver­si­tat i pres­ta­ci­ons, però ara en gene­ral més aus­ters en con­sum i més res­pec­tu­o­sos amb el medi ambi­ent.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6.
1.598 cc. 105 CV i 145 Nm. Consum mitjà: 6,4 l/100 km. CO2: 147 g/km.
2.0.
1.999 cc. 150 CV i 187 Nm. Consum mitjà: 7,5 l/100 km. CO2: 175 g/km.
2.0 DISI.
1.999 cc. 150 CV i 191 Nm. Consum mitjà: 6,7 l/100 km. CO2: 157 g/km.
2.3 DISI.
2.261 cc. 260 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 9,6 l/100 km. CO2: 224 g/km.
MOTORS DE GASOIL:
1.6 CRTD.
1.560 cc. 115 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 115 g/km.
2.2 CRTD.
2.184 cc. 150 CV i 360 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 139 g/km.
2.2 CRTD.
2.184 cc. 185 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 5,4 l/100 km. CO2: 144 g/km.
PREUS:
Des de 17.700 euros (gasolina) i 19.800 euros (gasoil).
WEB:

Mirai, la versió especial de llançament

En l'increment de rigidesa del Mazda3 s'ha agafat com a model la versió MPS (a la foto, de color blanc), que amb els 260 CV del motor 2.3 DISI és tot un exponent d'esportivitat d'alt nivell. En la fase de llançament del model renovat, Mazda proposa la versió especial Mirai, amb motor 1.6 (gasolina o dièsel) i equipada de sèrie amb climatitzador dual, llums de boira, alçavidres posteriors i sis altaveus, que surt pel mateix preu que la Style, sense aquests elements. De sèrie, i tant en carrosseria de 5 portes com de 4, l'equipament de sèrie del Mazda3 inclou en tota la gamma airbags frontals, laterals i de cortina, controls de tracció i estabilitat, alçavidres davanters elèctrics, la nova pantalla multifunció MID, ràdio i CD (quatre altaveus) i també, com a novetat, indicador del canvi de marxa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.