Canals

Ja torna a ser primavera

En contrast amb l'esplendorós Saló de Ginebra, aquí ens hem de conformar sabent que el mes passat es va frenar la caiguda en les matriculacions de cotxes nous

Cada any el Saló de l'Automòbil de Gine­bra té un efecte paral·lel al de l'esclat de la pri­ma­vera. Un vistós apa­ra­dor de for­mes i colors que aporta una dosi d'ener­gia més que sufi­ci­ent per fer-nos man­te­nir ben actius durant uns quants mesos. I mal­grat la per­sistència de les adver­si­tats econòmiques, la 82a edició, que es va tan­car diu­menge pas­sat, no ha estat una excepció a la norma. N'hi ha prou dient que el nom­bre de nove­tats expo­sa­des ha estat, en números rodons, d'un cen­te­nar. En mos­trem algu­nes en la pre­sent edició d'aquesta publi­cació i n'hem guar­dat unes quan­tes més per a la del mes que ve, perquè ja se sap que les coses bones són encara millors si ens vénen ben dosi­fi­ca­des.

A Gine­bra s'han tor­nat a veure cot­xes de somni com ara el Fer­rari F12; emba­da­li­do­res idees de futurs models i, sobre­tot, la deci­dida aposta dels fabri­cants pel seg­ment dels automòbils com­pac­tes, tant en la cate­go­ria pre­mium –amb la nova Classe A de Mer­ce­des i el nou Audi A3 al cap­da­vant– com els diri­gits a un tipus de públic més majo­ri­tari, grup al qual per­ta­nyen el Ford B-Max o el futur Seat Toledo, per citar només un parell d'exem­ples ben repre­sen­ta­tius. Un altre seg­ment que va cons­tant­ment a més és el d'uns vehi­cles tot camí cada vegada més dinàmics, amb l'Opel Mokka, la versió més potent del Mini Country­man o el pro­jecte de SsangYong entre els seus expo­nents. Per des­comp­tat, a Gine­bra no han fal­tat els models híbrids i elèctrics, apar­tats on Toyota i Renault, res­pec­ti­va­ment, mar­quen la pauta.

I en con­trast amb l'esplen­dorós pano­rama que ha ofert el Saló de Gine­bra, a Cata­lu­nya ens hem de con­for­mar sabent que el mes pas­sat es va fre­nar la cai­guda en les matri­cu­la­ci­ons de cot­xes nous i que, segons el Gremi del Motor, la venda de models petits podria aju­dar a man­te­nir la tendència durant la pri­mera mei­tat d'aquest any. Men­tres­tant, a l'Estat, no sem­bla que hi hagi la intenció de reac­ti­var un sec­tor no només fona­men­tal en l'eco­no­mia i la cre­ació de llocs de tre­ball, sinó també en el rejo­ve­ni­ment del parc mòbil, la qual cosa també reper­cu­teix tant en la segu­re­tat viària com en el medi ambi­ent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.