Canals

Una proposta atractiva

Hyundai ha renovat a fons l'i20 per fer-li guanyar protagonisme en el competit segment dels utilitaris. Estèticament mostra més caràcter, ve ben equipat i tecnològicament també ha fet un bon avenç

Hyun­dai ha fet un altre pas cap a la com­pleta reno­vació dels seus models. Amb només tres anys al mer­cat, el cert és que a l'i20 no li calia gran cosa per ser posat al dia. Però cons­ci­ent del que en aquests moments suposa tenir un bon repre­sen­tant en el seg­ment dels uti­li­ta­ris –el segon més com­pe­tit al mer­cat esta­tal–, Hyun­dai ha anat més enllà de limi­tar-se a apli­car a l'i20 un trac­ta­ment cosmètic.

Les mides exte­ri­ors, la distància entre eixos i les cotes inter­nes no varien i, en aquest sen­tit, l'única diferència de l'i20 res­pecte del seu ante­ces­sor són els 5 centímetres més de llar­gada, con­seqüència del redis­seny dels para-xocs. El davan­ter inte­gra els vis­to­sos llums de dia de LED i els de boira, i jun­ta­ment amb la gra­e­lla hexa­go­nal i altres detalls que defi­nei­xen la per­so­na­li­tat de les cre­a­ci­ons més recents de la marca core­ana, aquest nou i20 gua­nya caràcter i atrac­tiu, dos fac­tors ben valo­rats pel públic jove. A l'inte­rior, d'ampli­tud nota­ble tenint en compte les dimen­si­ons exte­ri­ors del cotxe i amb un bon male­ter (295 litres en con­fi­gu­ració nor­mal), la per­cepció de qua­li­tat ha gua­nyat punts. El qua­dre d'ins­tru­ments ha estat redis­se­nyat, els plàstics del davan­tal són més tous al tacte i pel que fa a la tapis­se­ria ara es pot triar entre només tela o bé com­bi­nar-la amb cuir.

El nou i20 ha arri­bat amb motors 1.2 i 1.4 de gaso­lina i el tur­bodièsel 1.4, als quals d'aquí a un parell de mesos s'afe­girà el que és anun­ciat com la gran estre­lla, el tur­bodièsel 1.1 de 3 cilin­dres desen­vo­lu­pat al cen­tre tècnic de Hyun­dai a Rüssels­heim (Ale­ma­nya). Amb canvi manual de sis mar­xes, ren­dirà 75 CV i com­bi­nat amb la tec­no­lo­gia Blue Drive (start/stop, pneumàtics de baix fre­ga­ment i gestió de l'alter­na­dor) emetrà només 84 g/km de CO2, un valor de referència. La tec­no­lo­gia Blue Drive també és apli­ca­ble a la resta de moto­rit­za­ci­ons, que han estat opti­mit­za­des. La 1.2i, per exem­ple, ha gua­nyat 7 CV; la 1.4 de gaso­lina ofe­reix un interes­sant com­promís entre pres­ta­ci­ons i con­sum i la 1.4 tur­bodièsel és una mera­ve­lla per la baixa remor i absència de vibra­ci­ons, que jun­ta­ment amb un bon tacte de con­ducció fan ser agra­da­ble aquesta versió del nou i20 tant en car­re­tera com en ciu­tat.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2i.
1.248 cc. 85 CV i 120,7 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 (87) g/km.
1.4i.
1.396 cc. 100 CV i 137,3 Nm. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 122 (100) g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.1 CRDI.
1.120 cc. 75 CV i 180 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 (84) g/km.
1.4 CRDI.
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum: 4.1 l/100 km. CO2: 106 (96) g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Barra de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,995/1,710/1,490 m.
PREU:
D'11.090 euros (1.2i City) a 17.790 euros (1.4 CRDI Style S). Descompte de promoció inclòs.
WEB:
www.hyundai.es. Entre parèntesis, emissions de CO2 amb tecnologia Blue Drive.

Amb totes les garanties i compromís de satisfacció

Set són els nivells d'equipament amb què en combinació amb els quatre motors Hyundai estructura la gamma del nou i20. Tots inclouen vuit airbags, controls d'estabilitat i tracció i un conjunt d'elements de seguretat que contribueixen a la màxima qualificació de cinc estrelles que aquest model acredita en les avaluacions d'EuroNCAP. També formen part de l'equipament comú l'ordinador de viatge, l'indicador de marxa recomanada, l'aire condicionat i la guantera refrigerada. Des del segon nivell (City S) es disposa de Bluetooth amb reconeixement de veu, mentre que, al capdavant, l'Style S, limitat al motor 1,4 CRDI, disposa de càmera d'aparcament posterior, seients davanters calefactables i botó per engegar i aturar el motor. El Hyundai i20 també es beneficia dels interessants programes de satisfacció i garanties que la marca aplica habitualment als seus models.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.