Canals

Fins on anem? Som-hi, doncs!

Fa cinc anys que BMW va aportar a la seva gamma GS dues versions fetes per gaudir-ne al màxim en qualsevol tipus de terreny i aptes per a llargs desplaçaments. Ara en presenta l'evolució

Millo­rar el que ja era bo. Aquesta és la decla­ració d'inten­ci­ons de BMW en la pre­sen­tació de les F 700 GS i F 800 GS, dues ver­si­ons capa­ces de recórrer llar­gues distàncies tant sobre asfalt com fora d'ell. De fet es tracta de l'evo­lució natu­ral de les F 650 GS i F 800 FS cinc anys després del seu nai­xe­ment. Dues ver­si­ons de presència pode­rosa, les quals com­par­tei­xen motor, xassís, rela­ci­ons del canvi i uns quants ele­ments més, però enfo­ca­des a una uti­lit­zació dife­ren­ci­ada. La 700 GS, amb seient 6 cm més baix, 1,6 cm més curta entre eixos i 10 CV menys de potència, va diri­gida a qui es plan­tegi com­bi­nar la mateixa moto en el dia a dia i les esto­nes d'oci, men­tre que la 800 GS té com a des­ti­na­ta­ris els que bus­quen el gaudi màxim tant en car­re­tera com en con­di­ci­ons off road.

Les xifres d'amb­dues ver­si­ons són idènti­ques en con­sum de gaso­lina en car­re­tera (4,5 litres de mit­jana entre 90 i 120 km/h) i també pràcti­ca­ment cal­ca­des en la capa­ci­tat d'acce­le­ració d'un motor ben cone­gut, que reac­ci­ona amb caràcter en qual­se­vol règim i en fa prou amb 4,1 segons (dues dècimes més en la 700 GS) per pas­sar de 0 a 100 km/h.

Res­pecte de les seves ante­ces­so­res, les BMW F 700 i 800 GS man­te­nen inva­ri­ada l'estruc­tura del xassís –amb el motor com a ele­ment auto­por­tant–, la subes­truc­tura poste­rior i el bas­cu­lant d'alu­mini. Ara, però, l'F 700 com­par­teix amb la versió supe­rior els dos dis­cos de fre a la roda davan­tera i totes dues por­ten de sèrie per pri­mera vegada la nova gene­ració del sis­tema ABS de dos canals de BMW Motor­rad. Un eficaç ele­ment de segu­re­tat que opci­o­nal­ment es pot com­ple­men­tar amb el con­trol automàtic d'esta­bi­li­tat –evita que la roda poste­rior patini en acce­le­rar– i una nove­tat en aquest seg­ment de motos d'enduro: la sus­pensió poste­rior ajus­ta­ble electrònica­ment, sis­tema que per­met al con­duc­tor triar entre tres modes –Con­fort, Nor­mal i Sport– pre­ment només un botó situat al mani­llar. També com a opció i només per a la 800 GS hi ha la sus­pensió que per­met escurçar l'altura res­pecte del sòl.

MOTOR: Bicilíndric. 798 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 75 CV / 85 CV* PARELL: 77 Nm / 83 Nm* ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. CANVI: Manual, sis marxes. XASSÍS: Multitubular, d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla telescòpica / Basculant de doble braç i una sola peça. FRENS: Doble disc 300 mm / Disc 265 mm. ABS de sèrie, desconnectable.. LLARGADA: 2,280 m / 2.320 m* DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,562 m/1.578 m* ALTURA DEL SEIENT: 0,820 m / 0,880 m* PES: 209 kg / 214 kg* PREU: 8.800 euros / 10.750 euros* WEB: www.bmw-motorrad.es. (*) Valors corresponents a l'F 800 GS.

No tan iguals

Més enllà de les identificacions i formes subtilment diferents en el carenat, els bons observadors no tindran cap dificultat per diferenciar aquestes dues noves GS. Les llandes són de foneria i 19 polzades la davantera de l'F 700 i de radis creuats i 21 polzades en el cas de l'F 800. El manillar de la primera és d'acer, mentre que el de la seva germana és d'alumini, i també canvien les forquilles, convencional en la 700 i invertida en la 800.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.