Canals

Com un vestit fet a mida

Amb el 4008, Peugeot s'ha plantejat satisfer un tipus de client de classe mitjana-alta que desitja conjuntar l'esportivitat d'un SUV modern amb la qualitat d'un turisme de cert nivell i l'amplitud d'un monovolum

Resul­tat d'un pro­jecte comú entre Mit­su­bishi i el Grup PSA, el Peu­geot 4008 situa la marca fran­cesa en el seg­ment dels SUV de for­mat mitjà, un dels que acre­dita més bons resul­tats i, segons les pre­vi­si­ons, els con­ti­nuarà donant. Però a diferència d'altres mar­ques, Peu­geot no per­se­gueix cap gran volum de ven­des d'aquest model al mer­cat esta­tal, sinó reforçar el 3008 amb un vehi­cle que com que dis­posa de tracció total, té més apti­tuds tot ter­reny i, sobre­tot, satisfà un tipus de cli­ent ben deter­mi­nat i que sap per­fec­ta­ment què vol. Per això la gamma del 4008 quedi limi­tada a una sola versió, amb motor tur­bodièsel HDi de 150 CV, canvi manual, tracció total i nivell d'equi­pa­ment Allure, el més com­plet.

Tant la pla­ta­forma, 30 cm més curta que en el 4007 i amb la mateixa distància entre eixos (2,67 metres) i amplada de vies, com els ele­ments mecànics pro­ce­dei­xen de Mit­su­bishi. Però igual com a Peu­geot mos­tren el seu estil allà on la car­ros­se­ria reflec­teix més l'iden­ti­tat d'una marca i en la per­cepció de qua­li­tat dins l'habi­ta­cle ampli, el grup PSA també ha inter­vin­gut en l'endu­ri­ment de les sus­pen­si­ons i la direcció –dos punts impor­tants en la pre­cisió de la con­ducció– i en el fil­tratge acústic. I al motor, sobre­a­li­men­tat amb turbo de geo­me­tria vari­a­ble i amb un valor de com­pressió molt baix per a un pro­pul­sor de gasoil (14.9), se li ha millo­rat l'entrega de parell.

El ren­di­ment d'aquest pro­pul­sor, dotat de sis­tema Start/Stop, és excel·lent, igual com el com­por­ta­ment del cotxe, sem­pre ben afer­rat a l'asfalt i àgil en totes les con­di­ci­ons. En pis­tes fores­tals se'n surt dig­na­ment i, si la cosa es com­plica, res més sen­zill que moure la rodeta que hi ha just rere la palanca del canvi i pas­sar de dues a qua­tre rodes motrius, amb repar­ti­ment vari­a­ble i automàtic de la força en cada eix, fins al 82% al poste­rior en situ­a­ci­ons de poca adherència. L'ampli­tud de l'habi­ta­cle es com­ple­menta amb un male­ter que, en con­fi­gu­ració nor­mal i amb roda de recanvi petita al seu inte­rior, ofe­reix un volum útil de 416 litres.

MOTOR: 1.798 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo. POTÈNCIA: 150 CV a 4.000 rpm. PARELL: 300 Nm a 2.000 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. TRACCIÓ: Davantera, transferible a total. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,340/1,800/1,625 m. PES: 1.570 kg. DE 0 A 100 KM/H: 11,5 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 198 km/hora. CONSUM MITJÀ: 5,6 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 147 g/km. PREU: 31.900 euros. WEB: www.peugeot.es.

El més distintiu

El Peugeot 4008 es ven només en nivell d'equipament Allure. Això vol dir que, de sèrie, porta fars de xenó, llums de dia de LED, tapisseria de cuir, climatitzador, sensors d'aparcament, de pluja i d'encesa automàtica dels llums, i llandes de 18 polzades. En seguretat, disposa de tota mena d'airbags, control d'estabilitat, ajuda a arrencades en pujada, regulador de velocitat i mans lliures Bluetooth. Com a opcions: el navegador i el sostre panoràmic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.