Canals

La progressió hi és i es nota

La quarta generació del Honda CR-V millora en tots els aspectes la seva antecessora i per primera vegada ofereix la possibilitat de combinar el motor de gasolina amb la tracció davantera

En la quarta gene­ració del CR-V, Honda no ha vol­gut fer can­vis tan radi­cals com els que havia apli­cat sis anys abans en la seva ante­ces­sora. El con­cepte dels SUV de for­mat mitjà amb més carac­terísti­ques de mono­vo­lum –pel que fa a les for­mes i uti­li­tat– i de turisme –quant a con­ducció– que no pas de tot ter­reny no només con­ti­nua ple­na­ment vigent sinó que a Europa va gua­nyant adep­tes. D'aquí que el nou CR-V, cons­truït a la planta de Swin­don (Angla­terra), man­tin­gui el que es podria con­si­de­rar una línia con­ti­nu­ista. De can­vis i millo­res, però, n'hi ha en tots els apar­tats i es noten.

Per començar, en l'aspecte exte­rior, més esti­lit­zat dinàmic i amb aires d'haver cres­cut en llar­gada, quan en rea­li­tat el vehi­cle és 5 mm més curt. Al fron­tal se'l veu més expres­siu, el para­brisa és més incli­nat –la base dels pilars queda 6 cm més enda­vant–, el sos­tre és 3 cm més baix, les fines­tre­tes late­rals del dar­rere són més allar­ga­des i els grups òptics poste­ri­ors, més dimen­si­o­nats, rema­ten un con­junt que amb l'efecte afe­git d'un care­nat infe­rior ha millo­rat un 6'5% la seva aero­dinàmica.

A l'inte­rior, l'ampli­tud i l'espai no es que­den només en una sen­sació sinó que són ben reals mal­grat que l'altura del sos­tre és menor. L'aspecte gene­ral és impe­ca­ble i la posició al volant, per­fecta. I el tacte de con­ducció és abso­lu­ta­ment con­vin­cent, entre altres coses pels ajus­ta­ments en les sus­pen­si­ons (un 10% més de capa­ci­tat d'esmorteïment) i la rigi­desa supe­rior de la car­ros­se­ria en flexió (7%) i torsió (9%). Pel que fa al male­ter, no només el volum útil és supe­rior sinó que la càrrega i descàrrega es fan més còmoda­ment perquè la pla­ta­forma és més baixa i la porta poste­rior pot ser amb ober­tura elèctrica.

Els motors són els matei­xos de la gene­ració ante­rior però amb eficiència millo­rada. El de gasoil –com­ple­ta­ment d'alu­mini– manté inva­ri­a­des les xifres de potència i parell però és més silenciós i les emis­si­ons de CO2 han bai­xat un 12% en les ver­si­ons amb canvi manual. I el de gaso­lina ha gua­nyat 5 CV men­tre que les emis­si­ons han dis­minuït 19 g/km amb canvi manual i 20 g/km en el cas del canvi automàtic.

El nou Honda CR-V arriba pre­ce­dit per l'èxit dels seus ante­ces­sors, amb cinc mili­ons d'uni­tats venu­des des de l'any 1995 en més de 160 països. Al mer­cat esta­tal repre­senta un 40% del volum ope­ra­tiu de la marca japo­nesa.

MOTOR DE GASOLINA: 2.0i-VTEC. 1.997 cc. 155 CV i 192 Nm. Consum mitjà: 6,2 l/100 km. CO2: 168 g/km. MOTOR DE GASOIL: 2.2i-DTEC. 2.199 cc. 150 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 149 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,570/2,096/1,685 m. PREU: De 27.200 euros (2.0i-VTEC 2WD Comfort) a 44.900 euros (2.2i-DTEC Innova Automàtic). WEB: www.honda.es. Els valors de consums i emissions corresponen al canvi manual.

Tracció total, i ara, amb accionament electrònic

Una de les novetats de la quarta generació del Honda CR-V és que per primera vegada està disponible únicament amb tracció davantera, associada al motor de gasolina i com a versió d'accés a la gamma, amb un preu de 2.700 euros per sota de l'equivalent en gasoil (amb tracció total). A diferència del sistema anterior, la tracció 4x4 ara s'acciona per un sistema electrònic, que comparat amb l'anterior de tipus hidràulic estalvia uns 16 quilos de pes i redueix en un 59% les friccions internes. Les versions amb canvi automàtic disposen, a més, de control de velocitat en baixades, útil en situacions complicades en pistes forestals. Pel que fa a la seguretat, el nou CR-V ofereix un equipament molt complet, amb llums de xenó, control d'estabilitat (també per a remolc), direcció electrònica adaptable al moviment, sistema de manteniment de carril i de prevenció i mitigació d'impactes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.