Canals

Atleta maratonià

En la versió dièsel, la vuitena de la gamma i la segona més assequible en l'escala de preus, el Porsche Panamera es manifesta com un bon atleta en prestacions i un gran corredor de fons en consum

Ha que­dat enrere el temps en què asso­ciar la deno­mi­nació Porsche i els motors de gasoil sem­blava un con­tra­sen­tit o, per als més puris­tes, un sacri­legi. El resul­tat d'aquesta com­bi­nació va repre­sen­tar un gran èxit en el Cayenne –mal­grat els ine­vi­ta­bles escep­ti­cis­mes en sor­gir la idea– i amb aquests ante­ce­dents és lògic pen­sar que, mal­grat les diferències con­cep­tu­als entre els dos models, la versió dièsel de l'exclu­siu Pana­mera –la vui­tena en la gamma d'aquest model– podria seguir un camí simi­lar.

La com­bi­nació és òptima. D'una banda, una ber­lina luxosa de pràcti­ca­ment 5 metres de llar­gada, extre­ma­da­ment con­for­ta­ble i que no renun­cia a l'espor­ti­vi­tat tan pròpia de la genètica Porsche. I, de l'altra, una mecànica de solvència molt ben con­tras­tada, amb l'enèrgic i alhora efi­ci­ent motor tur­bodièsel 3.0-V6 pro­ce­dent d'Audi –amb Start/Stop i recu­pe­ració d'ener­gia– i la trans­missió Tip­tro­nic de vuit mar­xes, amb pro­grama de canvi específica­ment adap­tat al pro­pul­sor esmen­tat. Tot això amb un preu que, tot i ser con­si­de­ra­ble –la dis­tinció es paga–, situa la versió dièsel com la segona més asse­qui­ble de la gamma del Porsche Pana­mera, 486 euros per damunt de la V6 de gaso­lina amb tracció sim­ple.

En pres­ta­ci­ons, el Pana­mera Die­sel és allò que en diríem un bon atleta, ja que, mal­grat el seu con­si­de­ra­ble pes, té una excel·lent capa­ci­tat d'acce­le­ració i no neces­sita ni mig minut per arren­car i recórrer un quilòmetre com­plet. Però alhora també és un magnífic cor­re­dor de fons, ja que el valor ofi­cial de la mit­jana de con­sum és de 6,5 litres/100 km, 6,3 per als que optin per les llan­des de 19 pol­za­des i pneumàtics Mic­he­lin de baixa resistència. I això vol dir que amb els 80 litres de gasoil que caben al dipòsit es poden fer uns 1.200 quilòmetres sense haver de visi­tar cap ben­zi­nera.

Al volant del Pana­mera Die­sel no només es con­firma que el caràcter i tacte espor­tiu que s'espera d'un Porsche hi és ple­na­ment –no cal entrar en més detalls–, sinó que també es té l'expli­cació ràpida i con­cisa de l'excel·lent relació entre pres­ta­ci­ons i con­sum. I és que la trans­missió automàtica treu el màxim pro­fit de la com­bi­nació entre les seves vuit rela­ci­ons i els esplen­do­ro­sos 550 Nm de parell que el motor 3.0-V6 entrega en l'estreta franja entre 1.750 i 2.750 rpm. Per esmen­tar només una referència, cir­cu­lant a 120 km/h en auto­pista, l'agu­lla del comp­ta­re­vo­lu­ci­ons –l'esfera del qual pre­si­deix, com escau, el qua­dre d'indi­ca­dors– no puja més enllà de les 1.700 rpm. Oi que queda quasi tot dit?

MOTOR:
2.967 cc. 6 cilindres. Injecció directa i turbo de geometria variable.
POTÈNCIA:
250 CV a 3.800 rpm.
PARELL:
550 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Tiptronic S de 8 marxes.
SUSPENSIONS:
doble braç transversal / multibraç.
FRENS:
discos ventilats de 360 i 330 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,970/1,931/1,418 m.
PES:
1.880 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
242 km/h.
CONSUM MITJÀ:
6,5 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
172 g/km.
PREU:
87.646 euros.
WEB:

Només amb tracció a l'eix del darrere

A diferència de les versions de gasolina, el Porsche Panamera Diesel no permet elegir entre tracció simple o total, ja que es comercialitza únicament amb propulsió a l'eix posterior. Cap problema, amb només 250 CV sota el capó i si es tracta de limitar al màxim el consum de combustible, ja li va bé estalviar pes. La suspensió és convencional i Porsche proposa com a opcions l'activa PASM –permet que el conductor triï entre tres nivells d'ajustament– i la pneumàtica adaptativa. El sistema de frens inclou, de sèrie, el denominat Porsche Stability Management (PSM) i opcionalment es pot disposar de frens ceràmics, de molt alt rendiment. En l'apartat confort, el Panamera Diesel té, de sèrie, ajustament elèctric dels seients, climatitzador dual i sistema àudio amb deu altaveus i pantalla en color de set polzades. El climatitzador amb quatre zones diferenciades i els llums de bixenó són opcionals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.