Canals

Nascut per agradar

L'atractiu estètic que exhibeix la segona generació del Hyundai i30 és inqüestionable. Però no tot queda en això, ja que les millores i pretensions respecte del seu antecessor van força més enllà d'un físic agraciat

En con­duir-lo es nota des del pri­mer moment la diferència en posi­tiu de la direcció, sus­pen­si­ons i tacte en gene­ral del nou Hyun­dai i30 res­pecte del seu ante­ces­sor, el model amb què la marca core­ana va ini­ciar ara fa cinc anys la nova i encer­tada ori­en­tació dels seus pro­duc­tes. Els resul­tats són prou evi­dents: amb 400.000 uni­tats venu­des, aquest és el cotxe de Hyun­dai que més èxit ha tin­gut a Europa. I ara el nou i30 arriba per millo­rar les referències ante­ri­ors i fer-se un lloc entre els cinc models més venuts del seg­ment C, que segons pre­vi­si­ons crei­xerà un 7% fins a finals de l'any 2014.

Sens dubte, el seu atrac­tiu aspecte l'aju­darà; ja se sap la importància que té entrar bé per la vista. Les dimen­si­ons res­pecte de l'i30 ante­rior han variat ben poc (el nou és 2 cm més llarg, 0,5 més ample, 1 més baix, i té exac­ta­ment la mateixa distància entre eixos), però les vies són més amples i la base del para­brisa queda 26 cm més enda­vant. Hi gua­nya l'aero­dinàmica, l'espai inte­rior és més ampli (hi ha 3 cm més de distància fins al sos­tre i els pas­sat­gers dels seients poste­ri­ors tenen més espai per a les cames) i el male­ter ofe­reix un 11% més de capa­ci­tat i arriba als 378 litres.

L'encer­tat i modern dis­seny del davan­tal, uns aca­bats d'allò més cor­rec­tes i detalls com ara el fre de mà per pol­sa­dor, diuen molt en favor del nou i30, que arriba amb car­ros­se­ria de cinc por­tes, cinc motors amb canvi de sis mar­xes –els 1.6 CRDi, opci­o­nal­ment amb automàtic– i qua­tre nivells d'aca­bat. Evi­dent­ment, es bene­fi­cia de l'interes­sant pro­grama de cinc anys de tri­ple con­fiança de Hyun­dai i, per des­comp­tat, està equi­pat de sèrie amb sis air­bags i con­trols de tracció i esta­bi­li­tat. Opci­o­nal­ment, incor­pora ele­ments no pre­sents en l'ante­rior i30, com ara l'endu­ri­ment vari­a­ble de la direcció, el sos­tre solar panoràmic, la càmera de visió poste­rior per­fec­ta­ment pro­te­gida dins l'escut poste­rior o el nave­ga­dor, amb pan­ta­lla tàctil de 7 pol­za­des i reco­nei­xe­ment de veu.

Entre els motors, des­ta­quen els nous 1.6 GDi (amb injecció directa de gaso­lina i sis­tema Start/Stop) i 1.6 CRDi tur­bodièsel, aquest últim en dues vari­ants. Uns pro­pul­sors que per ren­di­ment i eficiència equi­li­bren la balança entre els de gaso­lina i els de gasoil, fins ara decan­tada en favor d'aquests últims.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 Mpi:
1.396 cc. 100 CV i 137 Nm. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
1.6 GDi.
1.591 cc. 135 CV i 167 Nm. Consum mitjà: 5 l/100 km. CO2: 118 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.4 CRDi:
1.396 cc. 90 CV i 220 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
1.6 CRDi.
1.582 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1* l/100 km. CO2: 109* g/km.
1.6 CRDi.
1.583 cc. 128 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,3* l/100 km. CO2: 114* g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,300/1,780/1,470 m.
PREU:
De 15.590 euros (1.4 Mpi Base) a 25.590 euros (1.6 CRDi Style Aut+Nav.).
WEB:
www.hyundai.es. (*) Valors amb canvi manual.

I aquesta graella?

Hyundai ha presentat el nou i30 amb dues graelles frontals diferents. Pel que sembla, la que veiem en aquesta foto –amb les làmines arquejades– quedarà reservada al mercat estatal per a la versió de tres portes que arribarà al setembre, tres mesos després que la Cross Wagon.

A gust del conductor

Hyundai anuncia per a aquest model la possibilitat de disposar del Flex Steer, un sistema que permet ajustar l'assistència elèctrica de la direcció en tres modes: confort, normal i esportiu. El nou i30 gira completament en 10,6 metres amb 2,8 voltes completes del volant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.