Canals

Personalitat i estil propi

Citroën ha dotat del seu segell distintiu una base i una mecànica compartides i amb el C4 Aircross resultant s'ha introduït dins el cada vegada més competit segment dels SUV de format mitjà

Des de fa un cert temps, Mit­su­bishi i el grup PSA (Citroën i Peu­geot) apli­quen aquell prin­cipi que pro­clama que la unió fa la força. S'hi van posar amb l'Out­lan­der (el SUV de set pla­ces del qual van deri­var els Citroën C-Cros­ser i Peu­geot 4007) i van repe­tir amb els vehi­cles urbans elèctrics i-Miev, C-Zero i iOn. I ara tenim aquí el C4 Air­cross, amb el qual Citroën rein­ter­preta a la seva manera el Mit­su­bishi ASX. De la marca japo­nesa pro­ce­dei­xen la pla­ta­forma, dos dels tres motors –el tur­bodièsel HDi 150 i l'1.6i de gaso­lina– i la tracció total, que per 2.000 euros pot incor­po­rar qual­se­vol de les ver­si­ons amb pro­pul­sor tur­bodièsel; l'HDi 115 és tot un valor de PSA i es carac­te­ritza pel seu equi­li­brat ren­di­ment i baix con­sum, men­tre que l'HDi 150 –també amb canvi de sis mar­xes– pre­senta com a cre­den­ci­als més nota­bles la dis­tri­bució vari­a­ble i una com­pressió de 14.9, nota­ble­ment baixa per a un motor tur­bodièsel.

Tot i trac­tar-se d'un tre­ball con­junt, Citroën ha dei­xat ben clara la seva empremta en el C4 Air­cross. Res­pecte de l'ASX, només cal fixar-se, per exem­ple, en l'atrac­tiu fron­tal, els pro­mi­nents pas­sos de rodes o, filant més prim, l'incre­ment de mides. I en l'aspecte dinàmic, la supe­rior rigi­desa de les sus­pen­si­ons, el fil­tratge acústic i els sis­te­mes Start/Stop de què dis­po­sen els tres motors i de recu­pe­ració de l'ener­gia pro­ce­dent de fre­na­des i desac­ce­le­ra­ci­ons, donen fe de la feina feta. A l'inte­rior, el davan­tal és idèntic al del model japonès, i si en aquest sen­tit s'allu­nya de la línia de la marca fran­cesa, sí que manté l'habi­tual nivell de qua­li­tat. I el male­ter no queda gens curt en volum útil, des de 416 litres.

En la pre­sen­tació del C4 Air­cross vam fer uns quants quilòmetres amb la versió HDi de 150 CV. Impe­ca­ble en vies rec­tilínies, també ens va fer molt bona impressió en car­re­tera de mun­ta­nya, allà on més es nota l'efec­ti­vi­tat de les sus­pen­si­ons i el motor per­met man­te­nir un bon ritme. I si es dis­posa de tracció total, res més sen­zill que girar una rodeta i selec­ci­o­nar el mode d'us més adi­ent si les con­di­ci­ons ho reque­rei­xen.

MOTORS DE GASOIL: HDi 115. 1.560 cc. 115 CV i 280 Nm. Consum mitjà: 4,6 l/100 km. CO2: 119 g/km. HDi 150. 1.798 cc. 150 CV i 300 Nm. Consum mitjà: 5,4 l/100 km. CO2: 142 g/km. MOTOR DE GASOLINA: 1.6i.1.590 cc. 117 CV i 154 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 135 g/km. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats 294 mm / Discos sòlids 302 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,341/1,799/1,625 m. PREU: De 22.550 euros (1.6i Attraction) a 32.800 euros (HDi 150 4WD Exclusive). WEB: www.citroen.es. Els valors de consums i emissions corresponen a les versions amb tracció davantera.

Tres nivells d'equipament i tretze versions

Citroën ha estructurat la gamma del C4 Aircross en dos motors turbodièsel i un de gasolina, tres nivells d'equipament –Attraction, Seduction i Exclusive– i tracció davantera per als tres propulsors o també total en el cas dels de gasoil. Un conjunt que es tradueix en tretze versions disponibles, totes amb un complet assortiment d'airbags, control d'estabilitat i ajuda a l'arrencada en pendents dins l'equipament de sèrie. A partir del segon nivell l'aire condicionat dóna pas al climatitzador automàtic i també es disposa de llums de boira, regulador de velocitat i sensors de llums i d'eixugaparabrisa. Citroën reserva per al nivell Exclusive els llums de xenó, engegada i aturada del motor sense clau, assistència en aparcament i llandes d'alumini de 18 polzades. Com a opcions principals, el navegador amb múltiples funcions afegides, el sistema Hi-Fi de gamma alta i el sostre panoràmic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.