Canals

Valors tradicionals

La quarta generació del Subaru Forester acredita els mateixos valors de sempre quant a motors Bòxer i tracció total permanent, als quals ara afegeix més funcionalitat i més seguretat

Maxi­mit­zar-ne el valor com autèntic SUV en clau dels temps actu­als, és a dir, amb les més altes pre­ten­si­ons en eficiència, segu­re­tat, fun­ci­o­na­li­tat i plaer de con­ducció, són els objec­tius que es van plan­te­jar a Sub­aru en el desen­vo­lu­pa­ment de la quarta gene­ració del Fores­ter. Estètica­ment, manté la idea del model ori­gi­nal. Això sí, amb unes línies molt més arro­do­ni­des i d'acord amb els temps actu­als, i els mun­tants del para­brisa més cap enda­vant, per millo­rar la visi­bi­li­tat del con­duc­tor cap enfora. I per gua­nyar atrac­tiu segons els gus­tos, per­met triar entre dos tipus de para-xocs davan­ters, un de for­mes suaus i l'altre amb més caràcter.

El nou Fores­ter és 3,5 centímetres més llarg que el seu ante­ces­sor, 2,5 dels quals en distància entre eixos, amb el con­seqüent aug­ment de l'espai inte­rior. L'habi­ta­cle també ha anat a més en qua­li­tat i moder­ni­tat, i una mos­tra la tenim en el davan­tal ins­pi­rat en el del Sub­aru XV. També ha aug­men­tat la distància lliure envers el sòl, ara de 22 cm, una referència en aquest seg­ment i una garan­tia pels que els agrada o han de com­bi­nar la cir­cu­lació sobre asfalt i en pis­tes fores­tals. La capa­ci­tat del male­ter ha gua­nyat 50 litres i arriba als 505 en con­fi­gu­ració nor­mal (1.573 amb els seients poste­ri­ors ple­gats).

En l'apar­tat motriu, Sub­aru no només ha pri­vi­le­giat l'eficiència sinó també la fia­bi­li­tat, la baixa remor i en el cas del pro­pul­sor dièsel –actu­a­lit­zat l'any pas­sat amb el llançament del XV– la reducció de vibra­ci­ons. Evi­dent­ment, els tres motors que com­po­nen la gamma del nou Sub­aru Fores­ter són del tipus Bòxer, amb bloc i culata d'alu­mini. És una cons­trucció entre els avan­tat­ges de la qual hi ha el d'abai­xar el punt de gra­ve­tat del vehi­cle, amb l'efecte bene­ficiós que això repre­senta per a l'esta­bi­li­tat. El motor 2.0i dis­posa de dis­tri­bució vari­a­ble, i el 2.0XT d'injecció directa és bàsica­ment el mateix del cupè espor­tiu Sub­aru BRZ però amb tur­bo­com­pres­sor per gua­nyar parell i res­posta a règims bai­xos. A més dels motors Bòxer, una altra carac­terística de Sub­aru és la tracció total per­ma­nent. En la versió dièsel repar­teix la força a parts iguals entre els dos eixos i en les de gaso­lina, el 60% va nor­mal­ment a les rodes davan­te­res. Com a nove­tat, incor­pora el sis­tema X-Mode, que a volun­tat del con­duc­tor millora la tracció en con­di­ci­ons deli­ca­des i activa el con­trol limi­ta­dor en bai­xada.

MOTORS DE GASOLINA: 2.0i.
1.995 cc. 150 CV i 198 nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 150 g/km.
2.0XT.
1.998 cc. 240 CV i 350 nm. Consum mitjà: 8,5 l/100 km. CO2: 197 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 2.0D.
1.998 cc. 147 CV i 350 nm. Consum mitjà: 5,7 l/100 km. CO2: 150 g/km.
TRACCIÓ:
Total, AWD.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,595/1,795/1,735 m.
PREU:
De 25.900 euros (2.0i) a 39.000 euros (2.0XT), descompte promocional inclòs.
WEB:

Pensant en la seguretat

El nou Forester no podia ser una excepció en el zel de Subaru per la seguretat i les cinc estrelles que Euroncap ha atorgat a aquest model ho testimonien. De sèrie, porta set airbags, control d'estabilitat (també per al remolc) i llums de boira. I a partir del segon nivell (Sport Plus), llums de xenó i control de velocitat. En confort, els seients calefactables són de sèrie en totes les versions.

Transmissió automàtica

Els dos motors de gasolina del nou Forester van associats únicament a canvis automàtics, de sis velocitats pel 2.0i i vuit en el cas del 2.0XT, que disposa de sistema de control actiu de les prestacions. En el cas del propulsor dièsel, la transmissió és únicament manual.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.