Comunicació

La millor oferta dominical

Presència, Cultura i Sortim es preparen per anar junts abans de final d'any i convertir-se en la millor oferta dels caps de setmana

Presència reforçarà continguts,
i Cultura i Sortim guanyaran lectors

La revista Presència, la capçalera històrica que El Punt Avui dis­tri­bu­eix tots els diu­men­ges, es pre­para ara per créixer i incor­po­rar els con­tin­guts dels suple­ments Cul­tura i Sor­tim. Es tracta d'una aliança de pro­duc­tes (que es farà de manera que cadas­cun con­servi la seva pròpia per­so­na­li­tat) que per­metrà als lec­tors dis­po­sar d'una oferta de cap de set­mana més com­pleta.

El suple­ment Cul­tura, que diri­geix David Cas­ti­llo, ha estat sem­pre vin­cu­lat al diari Avui, i s'ha con­ver­tit en un senyal d'iden­ti­tat de la premsa en català i del país. Fins ara, es dis­tribuïa tots els dijous només amb el diari Avui. Amb la fusió de les capçale­res i la incor­po­ració a Presència, els con­tin­guts del Cul­tura no només podran ser vis­tos pels 150.000 lec­tors que fins ara el Baròmetre de la Comu­ni­cació atribuïa a l'Avui sinó pels més de 300.000 que el mateix estudi atorga a la suma dels lec­tors d'El Punt i l'Avui. Però no només això, sinó que, amb la incor­po­ració al domi­ni­cal, Cul­tura arri­barà també als lec­tors dels rota­tius que dis­tri­bu­ei­xen Presència: Diari de Bale­ars, El 9Nou i Diari d'Andorra.

A hores d'ara, però, els res­pon­sa­bles periodístics dels suple­ments ela­bo­ren la pro­posta defi­ni­tiva con­jun­ta­ment amb el direc­tor de Presència, el peri­o­dista Joan Ven­tura, i el més pro­ba­ble és que el suple­ment Cul­tura, que tra­di­ci­o­nal­ment no sor­tia durant el mes d'agost, ja no rea­pa­re­gui fins a l'octu­bre, amb el nou for­mat i con­di­ci­ons, sen­si­ble­ment millors que els actu­als. Els lec­tors del Cul­tura, en aquests dos mesos d'espera, con­ti­nu­a­ran tro­bant la infor­mació rela­ci­o­nada amb les publi­ca­ci­ons i edi­to­ri­als cata­la­nes a la secció de Cul­tura del diari.

Quant al suple­ment Sor­tim, que El Punt Avui dis­tri­bu­eix els diven­dres i que es dedica fona­men­tal­ment a la cul­tura tra­di­ci­o­nal i popu­lar del país, s'incor­po­rarà també a Presència en aquesta nova etapa, però con­ser­vant la seva per­so­na­li­tat. A banda d'actes d'agenda, Sor­tim publica també esca­pa­des pel cap de set­mana.

Presència, amb els millors con­tin­guts cul­tu­rals i d'actu­a­li­tat; Cul­tura, amb tota l'actu­a­li­tat rela­ci­o­nada amb les edi­to­ri­als i les publi­ca­ci­ons en català, i Sor­tim, amb tota l'oferta lúdica del cap de set­mana, con­fi­gu­ra­ran, doncs, una gran oferta de cap de set­mana. La incor­po­ració dels dos suple­ments al domi­ni­cal coin­ci­dirà amb el retorn de Presència al for­mat tabloide, cosa que per­metrà als lec­tors una lec­tura més còmoda del pro­ducte en coin­ci­dir en for­mat i dimen­si­ons amb els del diari.

Diumenge, el Defensor del Lector

A partir d'avui, i quinzenalment, els lectors d'El Punt Avui trobaran les reflexions del Defensor del Lector, una figura que El Punt va crear el 1995 i que ara trasllada a El Punt Avui. En aquests moments l' exerceix el periodista Pep Collelldemont. El Defensor del Lector pretén obrir canals de participació, protegir i garantir els drets dels lectors i vetllar perquè els professionals treballin d'acord amb els principis editorials i amb les normes ètiques i deontològiques del periodisme català.

El periodista Pep Collelldemont (Sant Feliu de Pallerols, 1938) es va formar professionalment al Diari de Barcelona i al Mundo Diario. Va ser un dels membres de l'equip fundacional d'El Punt i director d'aquest diari entre el novembre del 1982 i el febrer del 1985. El 1990 es va encarregar d'elaborar Les Guies d'El Punt, un recorregut periodístic arreu del Principat, i el 1993 va ser nomenat membre del consell editorial. Els lectors s'hi poden posar en contacte a través dels telèfons del diari o també per correu electrònic defensor@elpuntavui.cat.

A la contraportada, entrevistes

El naixement d'El Punt Avui va comportar, el 31 de juliol passat, la unificació de la majoria de continguts. Ara mateix, l'edició nacional d'El Punt Avui i l'edició de les comarques gironines comparteixen pràcticament totes les seccions del diari, des de la de Punt de Vista fins a les de Política, Cultura, Economia o Societat. A l'edició gironina hi ha una secció –Països Catalans– en què es prioritzen les informacions de les comarques gironines, mentre que a l'edició nacional s'ha creat la secció de Catalunya, en la qual hi ha informacions amb un alt component territorial d'arreu del país. A partir de demà, les dues edicions incorporen també una entrevista diària a la contraportada. Un cop finalitzada la sèrie que aquest estiu El Punt Avui ha dedicat als nombrosos festivals que hi ha arreu del territori, aquesta entrevista ocuparà la contraportada. Es tractarà de combinar l'aparició de personatges públics que estan d'actualitat per algun motiu amb entrevistes a un munt de persones d'arreu del territori que sovint no transcendeixen a l'opinió pública. Al país hi ha molta gent que té coses a dir i que sovint passa desapercebuda. El Punt Avui els donarà cabuda a la contraportada.

El digital camina cap al pagament

Un cop s'han posat en marxa els canvis en l'edició en paper d'El Punt Avui, el grup Hermes afronta ara el debat sobre el futur de l'edició digital. A www.elpuntavui.cat els lectors poden trobar, a banda de les informacions periodístiques que el diari publica en paper, moltes altres informacions de serveis que en el seu camp són les més completes dels Països Catalans, des de la cartellera de cinema fins a l'agenda d'actes poble a poble.

L'edició digital del diari camina decididament cap al pagament, de manera que només podran accedir als serveis i les informacions aquells lectors que s'hi hagin subscrit prèviament. Aquesta fórmula ja s'ha posat en marxa amb èxit aquest agost a l'edició digital del diari esportiu El9 (www.el9.cat) i en els pròxims mesos es traslladarà a la capçalera d'El Punt Avui. Com en el cas d'El9, els lectors podran accedir a totes les informacions previ pagament d'una subscripció molt més reduïda que la de l'edició en paper, ja que els costos d'impressió i distribució es redueixen dràsticament. En el cas d'El9, la subscripció en paper és de 362 euros anuals, mentre que la subscripció digital costa 36 euros l'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.