Comunicació

Futur esperançador

La premsa comarcal estima tancar l'any amb una difusió menor però amb un lleuger creixement de la inversió publicitària

Un 72% de les publicacions de proximitat tenen pàgina web i el 28% no, segons dades del 2012

Mal­grat la crisi econòmica i les xifres, les publi­ca­ci­ons de pro­xi­mi­tats són les que millor resis­tei­xen, segons la Radi­o­gra­fia de la Premsa Comar­cal 2014, un estudi que deta­lla el pes del sec­tor en el mapa comu­ni­ca­tiu de Cata­lu­nya i que es va pre­sen­tar ahir en el trans­curs del Dia de la Premsa Comar­cal, una jor­nada que va ser­vir perquè la “premsa de quilòmetre zero” es rei­vin­diqués. El tre­ball, encar­re­gat per l' Asso­ci­ació Cata­lana de la Premsa Comar­cal (ACPC) , posa en èmfasi els valors dife­ren­ci­a­dors d'aques­tes revis­tes i set­ma­na­ris d'àmbit local i comar­cal. El sociòleg i con­sul­tor Enric Yarza va des­ta­car, en la pre­sen­tació de l'estudi, que el futur de la premsa comar­cal “és espe­rançador”. Així, els ingres­sos publi­ci­ta­ris esti­mats, segons aquest tre­ball, puja­ran el 2014 entre un 1 i un 2%, però la difusió d'exem­plars caurà entre el 2 i el 3%. En con­cret, la premsa comar­cal ha per­dut 3.194 exem­plars, un 2,7%. I sobre els ingres­sos d'explo­tació, hi ha hagut una reducció del 14,8% entre el 2013 i el 2011. Per Yarza, els valors en posi­tiu que són “ban­dera” de la premsa de pro­xi­mi­tat con­tri­bui­ran a la seva super­vivència: “La cober­tura del ter­ri­tori, la fide­li­tat a la capçalera i la com­pli­ci­tat amb el lec­tor.”. Enric Yarza creu que, a més, s'està fent un gran desen­vo­lu­pa­ment en l'entorn digi­tal en diver­sos for­mats, amb presència a les xar­xes soci­als i ava­lu­ant dife­rents experiències de paga­ment per con­tin­guts en les seves edi­ci­ons digi­tals. Va remar­car que una de les claus de futur dels pròxims dos anys de la premsa és apos­tar per la con­vergència de redac­ci­ons de paper i digi­tal. En aquest sen­tit, el paper demos­tra més resistència de la que es pro­nos­ti­cava al prin­cipi i, segons l'estudi, con­ti­nuarà sent la prin­ci­pal font de negoci, tot i que en un entorn “bas­tant més com­pe­ti­tiu”.

LA XIFRA

40
per cent de les subscripcions
són en publicacions comarcals, segons la radiografia de l'ACPC.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia