cultura

turisme

festival

El novembre, el mes de Som Cultura

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona impulsa la primera edició d'un festival que durant un mes aplega una setantena d'activitats a la demarcació

L'objectiu és unir i promocionar turisme i cultura

Al mones­tir de Sant Pere de Galli­gants, el mateix espai on fa poc més de cent anys l'arqui­tecte Rafael Masó es va reu­nir amb l'orga­nit­zació de foment i pro­moció del turisme Soci­e­tat d'Atracció de Foras­ters per poten­ciar el pres­tigi turístic de Girona, el Patro­nat de Turisme Costa Brava Girona va pre­sen­tar ahir la pri­mera edició de Som Cul­tura .

Es tracta d'un fes­ti­val que ofe­reix prop d'una setan­tena d'acti­vi­tats pro­gra­ma­des, experiències, pro­mo­ci­ons i des­comp­tes amb l'objec­tiu d'apro­par al públic l'oferta cul­tu­ral, patri­mo­nial i d'espec­ta­cles de les comar­ques giro­ni­nes en un mes con­si­de­rat de tem­po­rada baixa com és el novem­bre. Pre­ci­sa­ment, l'objec­tiu dels impul­sors és con­cen­trar totes les acti­vi­tats durant aquest mes perquè con­si­de­ren que en tem­po­rada baixa és el moment d'ofe­rir al visi­tant nous atrac­tius per acos­tar-se a la demar­cació. Com a objec­tiu s'han fixat atreure turis­tes cata­lans i també fran­ce­sos.

Després de l'experiència del fes­ti­val d'acti­vi­tats a la natura Enna­tura't (maig) i el fes­ti­val dedi­cat al vi, el Vívid (abril), ara el Patro­nat de Turisme de Girona aposta per unir els bino­mis de turisme i cul­tura. Per això ha posat d'acord la qua­ran­tena d'enti­tats i empre­ses asso­ci­a­des al Club de Cul­tura i Iden­ti­tat per orga­nit­zar un seguit d'acti­vi­tats repar­ti­des per tot el ter­ri­tori gironí.

Entre d'altres, n'hi ha de tan des­ta­ca­des com una tro­bada d'ins­ta­gra­mers als esce­na­ris de la sèrie de Joc de trons del Barri Vell de Girona, la pos­si­bi­li­tat de conèixer el pas d'Ava Gard­ner per Tossa de Mar a través del film Pan­dora i l'holandès errant, poder recor­dar les cançons d'infan­tesa en el fes­ti­val Càntut de Cassà de la Selva, des­co­brir els camins de l'exili i la memòria mit­jançant rutes de Cam­pro­don a Prats de Molló, una ruta dels indi­ans, conèixer la vila ter­mal de Cal­des de Mala­ve­lla o visi­tes guia­des a ele­ments patri­mo­ni­als com ara els Banys Àrabs, el call de Girona o Ullas­tret.

El direc­tor del Patro­nat de Turisme, Ramon Ramos, reco­neix que fins ara era com­pli­cat gene­rar siner­gies entre turisme i cul­tura, una divisió que volen superar a través d'aquest club que ja fa dos anys que tre­ba­lla en aquesta línia. Per la seva banda, el pre­si­dent de la Dipu­tació de Girona, Pere Vila, con­si­dera que aquesta estratègia que ara ence­ten per unir cul­tura i turisme serà un “binomi indes­truc­ti­ble”. En l'acte de pre­sen­tació també hi van inter­ve­nir la tècnica del Club de Màrque­ting Cul­tura i Iden­ti­tat, Laura Moreno, i la pro­fes­sora de turisme cul­tu­ral de la UdG i mem­bre asses­sora del patro­nat Dolors Vidal, que, en el seu cas, va defen­sar ini­ci­a­ti­ves com aquesta que con­tri­bu­ei­xin a poten­ciar més la necessària “inter­secció en què cul­tura i turisme es tro­ben”. Dolors Vidal va remar­car que és del tot “estratègica” la unió de for­ces –entre turisme i cul­tura– i que, “mal­grat la pressió tot sovint del sec­tor turístic per apos­tar per l'oci, la cul­tura té molt poten­cial”.

LES XIFRES

70
activitats en 30 dies són les que aplega aquest nou festival anomenat Som Cultura.
40
entitats i empreses estan associades al Club de Cultura i Identitat i participen en el festival.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia