Música

el disc

David Castillo

Zanón amb Brighton 64

20cançons ens pro­posa el grup Brigh­ton 64 en el seu nou disc, El tren de la bruja, un arte­facte con­cep­tual que par­teix d’un conte de Car­los Zanón, l’escrip­tor de moda, però també un cor­re­dor de fons, que els lec­tors d’aquest suple­ment conei­xen per les seves col·labo­ra­ci­ons durant els últims quinze anys. En un intent de seguir l’espe­rit de l’escrip­tor del Gui­nardó, la banda plan­teja aquests vint temes –qua­tre d’escrits pel mateix Zanón–, un exer­cici de com­pli­ci­tat, obvi­ant, però, aquesta sen­sació que sem­pre tenen els per­so­nat­ges des­em­pa­rats de les seves nar­ra­ci­ons, la inco­mo­di­tat evi­dent amb l’entorn, el pai­satge hos­til i alhora pròxim, l’adve­ni­ment de les imat­ges poètiques en àmbits urbans en apa­rença no poètics, l’aven­tura que implica ater­rar en una epi­fa­nia, com passa en la majo­ria dels seus relats poètics o el seus poe­mes nar­ra­tius.

Sota la pro­ducció de Santi Gar­cia, els ger­mans Albert i Ricky Gil, acom­pa­nyats del teclista Jordi Fon­tich, del bate­ria Eric Her­rera i del bai­xista Pablo Jiménez, sumen les veus de Kurt Baker i de Rac­hel Play­fair, entre d’altres. Ens ofe­rei­xen un disc en què l’uni­vers mod de la vete­rana banda bar­ce­lo­nina s’uneix i desu­neix a la poe­sia de Zanón. El resul­tat, des del pri­mer tema ins­tru­men­tal, és una banda sonora de festa major, en què els ver­sos i les situ­a­ci­ons ens inten­ten por­tar a l’ambi­ent de fira del conte, publi­cat a la car­peta del disc.

El so és con­tun­dent, no tan brut com els ante­ri­ors de la banda. Em fallen les rimes fal­ses d’alguns dels temes, però no som per­fec­tes. També l’aspi­ració de voler-se acos­tar als Who, però que­dar-se més a prop dels Sirex, sense dir-ho amb pre­potència, perquè m’encanta la banda de Les­lie i com­pa­nyia. Els solos exces­sius de la gui­tarra i el to ado­les­cent dels voca­lis­tes tre­uen pro­ta­go­nisme a un relat, que s’hau­ria meres­cut un trac­ta­ment més càlid i melòdic, no tan de rocker insa­tis­fet i pue­ril.

El disc, no obs­tant això, es deixa escol­tar. Hi ha uns ver­sos al segon tema, “Me fui a Sevi­lla i perdí la silla” sen­zi­lla­ment detes­ta­bles, cosa que demos­tra que pot­ser al disc li falta una mica de cocció, feno­men que podríem atri­buir a la pro­ducció, cosa que ignoro. El tren de la bruja podria ser un disc d’estiu, cosa que no qua­dra massa amb l’aven­tura artística de Car­los Zanón. Som en un moment d’inter­pre­ta­ci­ons i pot­ser la meva no és la més encer­tada, pot­ser és el clima ines­ta­ble que vivim, no ho sé. M’hau­ria agra­dat que m’agradés més.

El tren de la bruja
Brighton 64
Discogràfica:BCore


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia