Cinema

‘Anunnaki’, fantàstic dels 80

Joan Frank Charansonnet i Rubén Vílchez es basen en una llegenda sumèria per fer un film de terror ‘indie’

El film, amb música de Morphium, s’estrenarà a finals d’any

Segons la mito­lo­gia sumèria, els Anun­naki eren con­si­de­rats déus extra­ter­res­tres, “els que van des­cen­dir del cel”, com recu­llen els tex­tos antics. Es trac­tava d’una raça d’éssers pode­ro­sos, entre els quals hi havia una dua­li­tat de caràcters: de bons i de mal­vats. Una lle­genda que encara dona molt de joc –només cal fer una recerca a inter­net per veure les teo­ries i mites que des­per­ten– i ha ser­vit de base perquè el tàndem for­mat per Joan Frank Cha­ran­son­net (Pàtria, doc­trina) i Rubén Vílchez n’hagin fet una pel·lícula de ter­ror indie que vol ser un clar home­natge a la sèrie B dels vui­tanta.

John Car­pen­ter, Robert Rodri­guez, Els Immor­tals, Jóvenes ocul­tos, però també la saga REC, són els pri­mers refe­rents que venen al cap quan es visi­ona el pri­mer avançament d’aquest film escrit i codi­ri­git pel rea­lit­za­dor i actor alt-empor­danès, en un abso­lut canvi de regis­tre, i que té pre­vist estre­nar-se a finals d’any. Un tea­ser que ofe­reix les pri­me­res imat­ges inèdites del film, acom­pa­nya­des pel potent tema What lies behind words del grup Morp­hium, que for­marà part de la banda sonora ori­gi­nal de la pel·lícula al cos­tat de grups i com­po­si­tors com Louis A. Moss i Bad Way. I aquí es nota la mà de Rubén Vilc­hez, més cone­gut per la seva faceta de músic a la des­a­pa­re­guda banda de hard­core Answer.

Produïda per la cata­lana Dejavu Films, Anun­naki. El ori­gen és un film de gènere fantàstic de temàtica vampírica i extra­ter­res­tres en què l’acció i el ter­ror donen peu a teo­ries cons­pi­ra­ti­ves. Pro­ta­go­nit­zada per Julia Hernández, Mónica Cor­ral, Dani Ber­nabé, Miquel Sit­jar i el mateix Joan Frank Cha­ran­son­net, Anun­naki se cen­trarà en el retorn a la Terra d’un grup d’Anun­nakis rene­gats al segle XIII, que són com­ba­tuts per cava­llers tem­plers i, més tard, en èpoques com el Renai­xe­ment. La pel·lícula, però foca­litza bona part de l’acció en el pre­sent, on aquesta civi­lit­zació sumèria intenta esta­blir-se entre les elits gover­nants. Tot comença quan una jove uni­ver­sitària i una model es veuen immer­ses en una autèntica guerra de poder entre dos clans d’éssers Anun­nas que fa segles que llui­ten des que els seus lli­nat­ges es van esta­blir a Sumèria, fa 5.000 anys. Les famílies rep­ti­li­a­nes d’Uruk i Kis­har s’ali­men­ten pri­mor­di­al­ment del sofri­ment dels humans i també de la seva sang.

Crítica sub­ja­cent

Segons els matei­xos direc­tors, Anun­naki és “un home­natge a aquells films que ens van ofe­rir molts bons moments fa tres dècades”. També, però, des­ta­quen que, rere les llui­tes d’espa­ses, els trets amb armes de foc, les mos­se­ga­des o les pun­ta­des de peu i arts mar­ci­als, hi ha una certa crítica social latent. “Direc­ta­ment o indi­rec­ta­ment els Anun­naki poden ser per­fec­ta­ment els actu­als ban­quers, empre­sa­ris o polítics que mouen els fils de les soci­e­tats moder­nes del mal ano­me­nat pri­mer món.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia