Arts escèniques

‘El brindis’ no para

‘El brindis’, l’obra que La Gàrgola va estrenar el maig passat a La Planeta, hi torna aquest cap de setmana, abans d’anar a Barcelona

“Apostem per un teatre que parli d’històries personals i també volem fer una comèdia”

No és fàcil fer-se un lloc en el tea­tre pro­fes­si­o­nal i la jove com­pa­nyia La Gàrgola Pro­duc­ci­ons Tea­trals ho està acon­se­guint: després d’estre­nar el maig pas­sat a La Pla­neta el seu pri­mer mun­tatge, El brin­dis –també la pri­mera obra del dra­ma­turg gironí Frank Bayer–, diri­git per Cris­tina Cervià, n’ha fet una quin­zena de repre­sen­ta­ci­ons per dife­rents punts de Cata­lu­nya, i aquest cap de set­mana torna a La Pla­neta , on ofe­rirà tres fun­ci­ons, avui i demà a les 20.30 h i diu­menge a les 18 h (12 euros), amb les entra­des gai­rebé exhau­ri­des per a la de dis­sabte. Després, l’obra farà tem­po­rada al Tea­tre Gaudí de Bar­ce­lona, amb una dot­zena de repre­sen­ta­ci­ons entre els dies 7 i 24 de febrer. Poste­ri­or­ment, també hi ha pro­gra­ma­des fun­ci­ons al Tea­tre de Bes­canó , el 2 de març, i a La Cate de Figue­res , el 30 de març. El brin­dis no para.

Xavier Mer­cadé i Iván Bus­tos són els dos pro­ta­go­nis­tes d’aquesta obra que mos­tra, “en sei­xanta minuts i amb un ritme molt i molt alt”, el retro­ba­ment de dos antics amics de la uni­ver­si­tat després d’uns quants anys: Bus­tos dona vida a un pin­tor fra­cas­sat que, tren­cant un llarg silenci, truca al seu antic col·lega, un polític encar­nat per Mer­cadé que està a punt de con­ver­tir-se en alcalde de la seva ciu­tat. “Al final és una història de xan­tat­ges. Però res no és el que sem­bla: quan veus un polític i un artista és fàcil crear una estruc­tura mani­que­ista i pen­sar que el polític és el dolent i el pin­tor és el bo, l’ide­a­lista. Però en rea­li­tat els dos per­so­nat­ges són molt fos­cos, i quan s’acaba l’obra el públic con­ti­nua pre­gun­tant-se qui és el bo i qui és el dolent, perquè les per­so­nes sem­pre són polièdri­ques”, expli­quen Mer­cadé (Tar­ra­gona, 1986) i Bayer (Girona, 1983), que for­men el nucli de La Gàrgola amb Ricard Martí, autor d’una “esce­no­gra­fia molt neu­tra però que ajuda molt l’espec­ta­dor a situar-se en la història i en els dife­rents salts en el temps”. Tots dos des­ta­quen també la impli­cació de Cris­tina Cervià com a “motor” d’aquest pri­mer pro­jecte de La Gàrgola, que ja pre­para una segona obra de Bayer per a l’any vinent. “Apos­tem per un tea­tre que parli d’històries per­so­nals i també volem fer una comèdia”, afir­men.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia