Cinema

Director

Kim Densalat

Quim Densalat i Melció

Apassionat del cinema d’aventures, comercial i d’acció trepidant, amic de José Antonio de la Loma, va ser productor i va dirigir el documental ‘El desafío de acuario’ i la pel·lícula ‘Waka waka’

A en Joa­quim ‘Quim’ Den­sa­lat li agrada la vida i la mos­sega amb passió. Fill de Girona i estu­di­ant de físiques, va dei­xar els lli­bres de banda per fer-se pilot comer­cial i va ser un visi­o­nari que va crear l’escola de para­cai­gu­disme d’Empu­ri­a­brava, la que avui s’anun­cia com la terra del cel. Pot­ser perquè li agra­dava entrar en una altra dimensió, Den­sa­lat es va apas­si­o­nar pel cinema d’aven­tu­res i l’acció tre­pi­dant, un fet que el va rela­ci­o­nar amb José Anto­nio de la Loma, aquell fill de mili­tar que, després de fer de mes­tre al barri xinès de Bar­ce­lona, el 1953 va debu­tar en el cinema adap­tant la Filla del mar d’Àngel Gimerà, va rodar alguns spag­hetti wes­terns, es va decan­tar pel cinema social i va ser el pare de l’ano­me­nat cinema quin­qui. El 1976, De la Loma va rodar La nueva Marilyn, pro­ta­go­nit­zada per l’ales­ho­res mite eròtic Ágata Lys, una pel·lícula que Den­sa­lat va copro­duir, ini­ci­ant una llarga relació amb el direc­tor que es va con­so­li­dar quan a Jugando con la muerte, un thri­ller sobre para­cai­gu­disme i con­tra­ban, va exer­cir de pro­duc­tor exe­cu­tiu i va diri­gir les seqüències d’acció, loca­lit­za­des als cels empor­da­ne­sos.

Una experiència posi­tiva que el va aju­dar per a diri­gir Waka waka, una comèdia d’aven­tu­res que va començar a rodar al Chic de Roses el 1984 i que no es va estre­nar fins al 1987. Tres anys entre el pri­mer cop de cla­queta i la seva arri­bada a les sales sem­blen una exa­ge­ració, però es poden expli­car si tenim pre­sent el des­gra­ciat acci­dent –es va encen­dre el glo­bus aerostàtic des de què esta­ven fil­mant– que, el 26 de novem­bre del 1984 a Colera, va oca­si­o­nar la mort de l’espe­ci­a­lista Joan Feliu i Lajustícia i el direc­tor de foto­gra­fia Fran­cesc Ribas i Lozano. Un film que Den­sa­lat va defi­nir com “lli­ber­tat sense fron­te­res i culte a l’absurd” i de què va inten­tar fer una segona part, Super Shock, una pro­ducció que no va veure la llum, per després par­ti­ci­par com a direc­tor de pro­ducció a Passió d’home, diri­gida per De la Loma, pro­ta­go­nit­zada per Ant­hony Quinn i super­vi­sada per Modest Cui­xart. El 2010, va publi­car La invi­tación, en què els vam­pirs eren els pro­ta­go­nis­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia