Arts escèniques

Mirar de prop

La Mostra d’Igualada afronta els dies de més brogit, amb 47 grups convidats dels 700 que hi aspiraven

Les nou estrenes d’enguany se sumen a les previstes de l’edició anul·lada del 2020

Mires o veus? és l’eslògan d’aquest any a la Mos­tra d’Igua­lada. Mirar porta implícit posar-hi més atenció. El direc­tor, Ramon Giné, s’estrena (després que l’any pas­sat es va haver d’anul·lar l’edició a pocs dies de l’arren­cada: Igua­lada estava con­fi­nada per un dels focus prin­ci­pals de pandèmia de Cata­lu­nya). Avui, la situ­ació és ben dife­rent, afor­tu­na­da­ment. Tot i això, han hagut de ser res­tric­tius en con­vi­dar com­pa­nyies per garan­tir les mesu­res del Pro­ci­cat (se’n con­vi­den 47 de les 700 que s’havien pre­sen­tat a la con­vo­catòria) i es resoldrà amb un cen­te­nar de fun­ci­ons.

El fes­ti­val ja va començar dime­cres amb les acci­ons pro­fes­si­o­nals, vir­tu­als. Ahir hi va haver les pri­me­res fun­ci­ons (com el Tra­pezi o el Sismògraf van deci­dir ampliar el calen­dari per espa­iar les actu­a­ci­ons). Afor­tu­na­da­ment, el Pro­ci­cat va con­fir­mar que els afo­ra­ments podien ser del 70% coin­ci­dint amb el dia d’ober­tura de taqui­lla (que es pre­veia molt més com­pli­cat de l’habi­tual, perquè les entra­des sem­pre s’aca­ben exhau­rint al cap de poques hores i ara amb un 50% hi podia haver ses­si­ons amb entra­des per a públic gene­ral més aviat tes­ti­mo­ni­als). Enguany hi ha més de 750 per­so­nes acre­di­ta­des, d’unes 338 enti­tats, inclo­ent-hi els artis­tes que hi inter­ve­nen.

En total, s’han pro­gra­mat 47 espec­ta­cles, nou dels quals són estre­nes abso­lu­tes. Com La mot­xi­lla de l’Ada, de Tea­tre al Detall. També hi haurà obres estre­na­des l’any pas­sat que no van poder pre­sen­tar-se per l’anul·lació de la mos­tra, com La faula de l’esqui­rol, de La Bal­dufa; Camí a l’escola, de Campi Qui Pugui; Orbi­tal, de Farrés Brot­hers, o Valen­tina quàntica d’Anna Roca, i peces de dansa com Marúnica, de Roberto G. Alonso, i Geo­me­tria, de Rose­land Musi­cal. Fins i tot hi haurà acci­ons noc­tur­nes com la de Parau­les que tren­quen ossos, de Pagans.

Ramon Giné insis­teix en l’aposta pel públic de l’ante­rior direc­tor artístic, Pep Farrés (2015-2019). S’ha impul­sat un nou grup de joves que par­ti­ci­pin en la gestió i, fins i tot, en la pro­gra­mació. Jaleiu, de Gui­llem Albà; El pes del plom, de La Vir­gue­ria, o Bodas de san­gre, de Pro­jecte Ingenu, i Boira a les ore­lles, d’Els Pira­tes, són alguns dels títols que s’han pro­gra­mat per a aquesta franja, en què també des­taca la versió con­tem­porània de Lázaro, a par­tir d’El Laza­ri­llo de Tor­mes, o el retorn d’Egos Tea­tre, ara en clau fami­liar, amb Les aven­tu­res d’en Will.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia