Cinema Estrena

ESTRENA

Xavier Roca

Sempre ens quedarà París

El retorn d'una pare­lla madura i en crisi a París –molts anys després d'haver-hi pas­sat la lluna de mel– és el punt de par­tida de Le week-end, una comèdia agre­dolça sobre els impla­ca­bles efec­tes del pas del temps en l'amor, que ha diri­git el britànic Roger Mic­hell (Not­ting Hill) a par­tir d'un guió del pres­tigiós escrip­tor Hanif Kureishi, i que pro­ta­go­nit­zen uns excel·lents Jim Bro­ad­bent i Lind­say Dun­can secun­dats per Jeff Gold­blum.

Direc­tor i guio­nista –que han col·labo­rat en diver­ses oca­si­ons, per exem­ple a la sèrie El Buda dels subur­bis– van pas­sar per la dar­rera edició del Fes­ti­val de Sant Sebastià, on la pel·lícula par­ti­ci­pava a com­pe­tició, per pre­sen­tar-la, i allà aquest diari va tenir ocasió de par­lar amb ells. Kureishi expli­cava: “La majo­ria de la gent viu o ha vis­cut en pare­lla, i en aquest cas ens pre­guntàvem què pot pas­sar quan una d'elles que ha vis­cut molts anys de relació va un cap de set­mana a París per cele­brar el trentè ani­ver­sari del seu casa­ment. De fet, és una història bas­tant sen­zi­lla i quo­ti­di­ana, que en rea­li­tat són mera­ve­llo­ses.”

Segons Roger Mic­hell, “es tracta d'una pel·lícula sobre què li passa a una pare­lla gran un cop els fills han mar­xat de casa i es que­den sols. La idea la vam tenir fa sis anys, sense plan­te­jar-nos com aca­ba­ria la història: si al final seguien junts, se sepa­ra­ven... Kureishi i jo vam viat­jar a París i vam anar junts als matei­xos llocs que recor­ren els pro­ta­go­nis­tes. També vam anar a un hotel de mala mort, vam pujar a peu les esca­les de Mont­mar­tre... Tot això ens va aju­dar a desen­vo­lu­par con­jun­ta­ment la història”.

Dar­re­ra­ment pro­li­fe­ren –i amb força èxit– les històries ama­bles pro­ta­go­nit­za­des per gent a les por­tes de –o immer­ses en– la ter­cera edat: El último con­ci­erto, El exótico Hotel Mari­gold, Cuar­teto... Mic­hell atri­bu­eix aquesta tendència al fet que “la gent gran és cada cop més jove, ara si tens sei­xanta anys la teva vida no ha aca­bat. De fet, pot ser un nou començament: molts divor­cis es retar­den a aquesta edat, la Via­gra ha aju­dat a fer que es puguin con­ti­nuar man­te­nint rela­ci­ons sexu­als...”.

El cine­asta britànic no està gaire d'acord amb la hipòtesi que Le week-end es pugui veure com el que els passa als pro­ta­go­nis­tes de Not­ting Hill –aque­lla comèdia romàntica pro­ta­go­nit­zada per Julia Roberts i Hugh Grant– anys després del desen­llaç; en tot cas, espera que si algun cop es fa una seqüela de Not­ting Hill “pugui comp­tar amb guió de Kureishi”.

La car­rera de Mic­hell alterna les pel·lícules roda­des a la seva Angla­terra natal –com Tita­nic Town, El intruso o Venus– amb pro­duc­ci­ons de Hollywood com ara Al límite de la ver­dad, amb Ben Affleck i Samuel L. Jack­son, o Mor­ning Glory, amb Rac­hel McA­dams i Har­ri­son Ford. “De cada qua­tre pel·lícules –explica– una és una gran pro­ducció de Hollywood que faig ser­vir per poder finançar les altres tres. També m'agrada fer de tant en tant pel·lícules amb grans estre­lles i molt pres­su­post, però on poso real­ment el meu cor és en les altres, més peti­tes i modes­tes però on puc tre­ba­llar real­ment en la història i amb els actors.”

le week-end
Direcció: Roger Michell Interpretació: Jim Broadbent, Lindsay Duncan Gènere: Comèdia País: Gran Bretanya, 2013


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.