Cinema

Bruixes, diables i fantasmes

Cer­dita, l’opera prima de Car­lota Pereda, va ser tan aplau­dida a Sit­ges com les pel·lícules de Quen­tin Dupi­eux i va ser dis­tin­gida amb el premi Méliès d’Or, ator­gat per la Fede­ració Inter­na­ci­o­nal de Fes­ti­vals de Méliès. Men­tres­tant, el fes­ti­val va recu­pe­rar embran­zida en diver­sos fronts. Ahir es van pre­sen­tar els qua­tre epi­so­dis que cons­ti­tu­ei­xen la segona tem­po­rada del remake d’His­to­rias para no dor­mir, basada en la mítica sèrie de Chicho Ibáñez Ser­ra­dor. S’estre­na­ran a la pla­ta­forma Ama­zon Prime Video el 28 d’octu­bre, en el que Nacho Viga­londo va defi­nir com “un mini­fes­ti­val de cinema fantàstic”. A més de Viga­londo, els nous epi­so­dis han estats diri­gits per Sal­va­dor Calvo, Alice Wad­ding­ton i Jaume Bala­gueró, i tots van des­ta­car la gran lli­ber­tat amb què han dut a terme les seves cre­a­ci­ons, pro­ta­go­nit­za­des per actors com Javier Gutiérrez, Car­los Are­ces i Manu­ela Vellés, tots ells a Sit­ges.

A la secció ofi­cial com­pe­ti­tiva, la cine­asta Tereza Nvo­tová va pre­sen­tar Night­si­ren, un sòlid drama fantàstic sobre la vic­ti­mit­zació de les dones en un poblet eslo­vac on per­viu la creença en les brui­xes. Les cinq dia­bles, de la fran­cesa Léa Mysius, uti­litza recur­sos del cinema fantàstic per par­lar del pes del pas­sat i de la diver­si­tat. Enys men, de l’anglès Mark Jenkin, s’ambi­enta en una illa desèrtica dels mars del Nord habi­tada per fan­tas­mes, però la seva posada en escena retro fuig del ter­ror.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia