Música

Crítica

música

Viatge en el temps

Un espec­ta­cle pur de rock-and-roll es va esquit­llar enmig d’un fes­ti­val que fa bé de tren­car qual­se­vol fron­tera que impli­qui la paraula black. S’ha de dir, amb tot, que el can­tant i gui­tar­rista dels joves neer­lan­de­sos DeWolff, Pablo van de Poel, es va creure en alguns moments el mateix James Brown, sobre­tot quan el vaig per­dre de vista de l’esce­nari i me’l vaig tro­bar uns segons després pal­plan­tat davant meu tren­cant-se la veu i ballant a la pista com si no hi hagués un demà men­tre la mirada incrèdula dels mòbils l’anava per­se­guint.

DeWolff, o l’udol del llop, és des de fa anys un grup de culte i tot allò que els his­to­ri­a­dors del rock podrien situar entre Chuck Berry i The Black Crowes. Des de l’inici acla­pa­ra­dor amb Night train fins a l’èpic epíleg amb Rosita –una cançó de 20 minuts que en el disc van gra­var en directe i en una sola presa–, el trio s’hi va dei­xar l’ànima, en una fusió de rock clàssic, psi­codèlia, blues i soul impla­ca­ble.

Sense un bai­xista a l’esce­nari, Robin Piso, a l’estil de Ray Man­za­rek, va col­pe­jar amb ràbia el seu Ham­mond men­tre por­tava el ritme al cos­tat del bate­ria, un apre­nent de John Bon­ham que no només suava la can­sa­lada men­tre per­cu­dia, sinó que can­tava tan bé o més bé que el seu germà.

No van tenir cap ver­go­nya, com ha de ser, a immer­gir-se en els grans clixés que han sobre­vis­cut durant dècades: jams llarguíssi­mes, solos èpics, bata­lla d’ins­tru­ments i cor­re­dis­ses per l’esce­nari.

El líder, per la seva cara de feli­ci­tat, tant va sem­blar Mic­hael J. Fox en la famosa escena de la gui­tarra a Retorn al futur com una encar­nació de Hen­drix men­tre enca­de­nava temes que tant podrien haver estat en el reper­tori clàssic de la Cre­e­dence com de Cream o anant a l’ori­gen de tot de How­lin’ Wolf, sobre­tot l’extra­or­di­nari blues Will o’ the wisp.

Només ens vam que­dar amb les ganes de veure’ls amb coris­tes i secció de metall, com en alguns direc­tes que han fet en el seu país. Queda pen­dent per a l’edició del 2025. En pre­nem nota.

DeWolff
La Mirona, Salt, dissabte 2 de març. Black Music Festival


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia