Cinema

Théodore Pellerin

Actor

“Les relacions tòxiques no són només de parella, són arreu”

El jove intèrpret quebequès interpreta una ‘drag-queen’ atrapada en relacions poc saludables amb la parella i la mare

“Aquesta escena ‘drag’ que mostrem de Mont-real es basa en una certa realitat, però en cap cas està calcada”

Hi ha relacions que són completament desequilibrades en moltes esferes, però funcionen molt bé

Jove valor en alça del cinema que­bequès, Théodore Pelle­rin (1997) va des­pun­tar en films com ara Génesis, millor pel·lícula, direc­tor i actor de la Seminci del 2018, i Nunca, casi nunca, a veces, siem­pre (2020), Gran Premi del Jurat de la Ber­li­nale. Ha tre­ba­llat al cos­tat de Nicole Kid­man i Rus­sell Crowe a Iden­ti­dad bor­rada (2019) i ara estrena Solo, de Sop­hie Dupuis. Inter­preta una drag-queen que tri­omfa com a artista en la nit de Mont-real, però que està atra­pada en rela­ci­ons tòxiques amb la seva nova pare­lla i amb la mare.

Ha estat difícil tro­bar l’equi­li­bri d’aquest per­so­natge d’en Simon, amb tant de gla­mur i segu­re­tat a l’esce­nari i tan vul­ne­ra­ble i fràgil en la seva vida per­so­nal?
Aquesta és la dua­li­tat que volia crear la direc­tora Sop­hie Dupuis, pre­ci­sa­ment: el con­trast entre dalt de l’esce­nari, en què el per­so­natge té la con­fiança i el con­trol total, i, en paral·lel a això, una mena de des­cens, una pèrdua de con­trol en la seva vida per­so­nal fora de l’esce­nari. Es veu obli­gat a recon­ci­liar el seu art i el seu per­so­natge en escena amb qui és en la vida real. És aquesta espècie de doble cara que resul­tava par­ti­cu­lar­ment interes­sant per a la direc­tora. I, en tant que actor, també era un gran repte que els números de drag també expli­ca­ven real­ment la relació tòxica. Així doncs, hi havia una con­tinuïtat real i no tenia la impressió que hi hagués un tren­ca­ment entre les dues cares del per­so­natge.
Està d’acord que es tracta d’un per­so­natge atra­pat per dos amors impos­si­bles, el de l’Oli­vier i el de la seva mare?
Sí, abso­lu­ta­ment. Crec que són dues rela­ci­ons que són com miralls, i s’acos­ten una mica a la natu­ra­lesa de les rela­ci­ons tòxiques. En Simon està immers, amb la seva mare i amb l’Oli­vier, en una mena de cursa per inten­tar cor­res­pon­dre a la versió d’ell que serà final­ment esti­mat per l’Oli­vier i per la seva mare. Aquest tipus de mutació és el que crea l’ali­e­nació i una sen­sació d’estar atra­pat dins d’un mateix, una dis­so­ci­ació, perquè sem­pre estàs en una mena de recerca de voler ser qui es mereix ser esti­mat per l’altre. No és un tipus d’amor incon­di­ci­o­nal en què, final­ment, t’accep­ten com ets. Pot­ser un dels punts forts del film és mos­trar que les rela­ci­ons tòxiques no només són de pare­lla, són a tot arreu. Els pro­ta­go­nis­tes d’aquesta pel·lícula són en un món, o en tot cas en un medi, en què no estan con­fron­tats amb l’homofòbia.
Les emo­ci­ons d’en Simon són molt inten­ses, viu una veri­ta­ble mun­ta­nya russa d’emo­ci­ons. Aquest gran arc dramàtic era un repte com a actor?
No en par­ti­cu­lar. El que és sem­pre un repte és quan no estem en sin­to­nia amb els altres actors o amb el direc­tor. Quan tot­hom està d’acord i sabem què expli­quem, encara que siguin emo­ci­ons inten­ses i esce­nes difícils, hi ha una fluïdesa i hi ha un plaer en l’actu­ació perquè sabem què estem fent. Però, a vega­des, una sim­ple escena d’obrir un fri­gorífic i beure o men­jar alguna cosa pot resul­tar un mal­son, perquè no estem d’acord sobre què volem dir, què estem expli­cant.
Està d’acord que les rela­ci­ons amo­ro­ses neces­si­ten un mínim d’equi­li­bri i que, si aquest no exis­teix, estan con­dem­na­des al fracàs?
No ho sé. En tot cas, un cert equi­li­bri en l’amor segu­ra­ment és bo. Però crec que hi ha rela­ci­ons que són com­ple­ta­ment dese­qui­li­bra­des en mol­tes esfe­res i fun­ci­o­nen molt bé. Crec que depèn de cadascú i de cada dinàmica.
El film reflec­teix una escena de ‘drag-que­ens’ que exis­teix real­ment a Mont-real? O és fruit de la ima­gi­nació del direc­tor i de l’equip?
Bé, crec que és un món que és ima­gi­nari, però basat en una certa rea­li­tat. Crec que no hi ha gai­res drags tan extra­va­gants i alhora tan belles. Però, al mateix temps, ens movem en un ter­reny que té alguna cosa de real, de per­so­nes que tre­ba­llen de drag a la nit, però que també tenen una feina de dia per cobrir les seves neces­si­tats. Per tant, és un món que pot exis­tir, però en cap cas està cal­cat d’una rea­li­tat que puguis tro­bar a Mont-real.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia