Sense cultura

DE. CARA. A. LA. GALERIA

montse frisach

Encant i risc en 9 m²

La galeria Alegria aposta per la pintura i el dibuix des d'un petit magatzem d'una antiga fàbrica

De vega­des el risc i l'ambició no han de com­por­tar grans empre­ses i grans pro­jec­tes. Ho con­firma el vigor que, des de fa dos anys, ha demos­trat la gale­ria Ale­gria, situ­ada en un petit antic magat­zem de 9 metres qua­drats, al car­rer Con­sell de Cent 159 de Bar­ce­lona. Però l'Ale­gria s'ha d'anar a bus­car (i mai millor dit). Heu d'entrar dins d'un pati d'una antiga fàbrica de nines de por­ce­llana (amb xeme­neia inclosa), que avui en dia acull diver­sos estu­dis i tallers de dis­seny de tot tipus. Fa dos anys aquest poc habi­tual racó de l'Eixam­ple va fas­ci­nar l'escul­tor Sebastián Ros­selló, que bus­cava un espai petit i econòmic per crear una gale­ria. El va tro­bar en un dels magat­zems del pati, amb forma de caseta. Ros­selló va trans­for­mar l'espai en una gale­ria minúscula però molt espe­cial.

Espe­cial ja començant pel nom. Ros­selló és cons­ci­ent que el nom de la gale­ria ha atret molta gent però també n'ha tirat enrere d'altres que con­si­de­ren que la paraula no té prou trans­cendència per repre­sen­tar un espai dedi­cat a l'art. “Bus­cava un ana­grama de ‘gale­ria' i, a més, una paraula que trenqués una mica amb els noms con­ven­ci­o­nals. Per què l'art no pot asso­ciar-se a l'ale­gria?”, es pre­gunta Ros­selló, que es defi­neix a si mateix com un out­si­der. Sol, sense gai­rebé con­tac­tes en el sec­tor, Ros­selló va inau­gu­rar l'espai amb la intenció d'orga­nit­zar expo­si­ci­ons que “no fos­sin avor­ri­des, com mol­tes de les que es fan habi­tu­al­ment, dels artis­tes que m'agra­den i amb sen­tit de l'humor”. Va inau­gu­rar amb tot un des­co­bri­ment: Fer­ran Blanco, un pin­tor de 84 anys, que feia la seva pri­mera expo­sició indi­vi­dual. I el setem­bre pas­sat va ampliar l'aven­tura amb una seu bes­sona a Madrid.

La gale­ria bar­reja autors per des­co­brir (tant se val l'edat, però d'espe­rit jove) amb altres amb més tra­jectòria, però mai amb preus massa alts. “Aposto molt per la pin­tura perquè hi ha molt poques gale­ries que ho facin, i m'interes­sen els artis­tes que tenen una acti­tud lliure. El que m'importa és l'obra d'art.” Malau­ra­da­ment, la seu madri­le­nya fun­ci­ona comer­ci­al­ment millor que la de Bar­ce­lona, i Ros­selló es plan­teja ara el futur de tot ple­gat. En tot cas, aven­tu­res com aques­tes són necessàries per a tot­hom.

Club
Una manera d'establir complicitats amb la galeria és formar part del Club Alegria, a través del qual tothom que ho desitgi pot accedir a obra dels seus artistes amb pagaments a termini

“Comprar art és una inversió a àmbit emocional”

Miró o Picasso?

Miró.

Un segle de la història de l'art? El XX.

Un poeta?

Albert Roig.

Un músic?

Pascal Comelade.

Una obra d'art estimada?

‘Sant Sebastià', d'El Greco.

Una obra que mai es vendria?

No me'n vendria cap. Si les tinc és perquè les vull tenir.

Una ciutat que representa l'art? París.

L'art s'ha de subvencionar? No.

Per què la gent hauria de comprar art?

Perquè és una manera d'enriquir la vida. És una inversió a àmbit emocional.

Com seria el món sense l'art?

Més avorrit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.