cultura

Cultura

El primer Canet Rock

Una mostra a l'edifici del Calisay d'Arenys de Mar mostra material fotogràfic i audiovisual de les primeres edicions del mític festival

Lluís Gendrau, comissari de l'exposició, defineix la trobada com el “Woodstock català”

Acinc dies d'una nova edició del recu­pe­rat fes­ti­val Canet Rock, el cen­tre cul­tu­ral Cali­say d'Arenys de Mar pre­senta mate­rial inèdit de les pri­me­res edi­ci­ons del mític fes­ti­val, als anys 70. Una expo­sició “antològica” amb un cen­te­nar de foto­gra­fies i més de sis hores de pro­jec­ci­ons audi­o­vi­su­als que per­me­ten al públic fer “una immersió en un fes­ti­val que va ser una illa de lli­ber­tat i que con­ti­nua sent un refe­rent per a la música al segle XXI”, explica el direc­tor del grup Ender­rock, Lluís Gen­drau, comis­sari de la mos­tra. Gen­drau defensa el Canet Rock com un fes­ti­val que és “la foto­gra­fia d'un país amb una història musi­cal potentíssima” i que manté l'essència dels pri­mers anys i l'anhel de lli­ber­tat. 40 anys i 1 dia (1975-2015) és un viatge a la història de la música cata­lana que explica amb imat­ges el canvi d'estètica i d'escena musi­cal que hi ha entre les pri­me­res edi­ci­ons del Canet Rock, als anys 70, i la versió recu­pe­rada del fes­ti­val que el pro­per dis­sabte dia 4 tor­narà a omplir l'espai del Pla d'en Sala després que l'any pas­sat va tor­nar a orga­nit­zar-se amb el suport incon­di­ci­o­nal de 25.000 segui­dors. “Molta gent ens diu que hi era, però no recor­den què van veure i aquesta és una bona manera de fer aquest viatge”, explica Gen­drau en referència al mate­rial que es pot veure a l'expo­sició. “El públic es retro­barà amb imat­ges dels setanta, que el país era hippy i bus­cava la lli­ber­tat. Era el Woods­tock català”, afirma el direc­tor d'Ender­rock, en al·lusió al fes­ti­val de Nova York dels anys 60: “El Canet Rock dels 70 era l'espe­rit de lli­ber­tat, sexe, droga i rock-and-roll, però estic con­vençut que d'aquí qua­ranta anys la gent jove també veurà el Canet Rock d'ara com un punt de lli­ber­tat.”

L'expo­sició inclou més d'un cen­te­nar d'imat­ges de fotògrafs pro­fes­si­o­nals i ama­teurs, com Fran­cesc Fàbre­gas, Xavier Mer­cadé, Enric Lucena, el mal­gra­tenc Vicens Tomàs o Pere Riera. “Hem recu­pe­rat mate­rial que la gent tenia a casa guar­dat i no li donava gaire importància”, explica Gen­drau. El mateix passa amb l'audi­o­vi­sual, del qual s'han obtin­gut hores i hores de pro­jec­ci­ons. A banda de la mirada retros­pec­tiva, Gen­drau rei­vin­dica la “con­tinuïtat” històrica que apor­ten grups com Sopa de Cabra, amb 25 anys sobre els esce­na­ris; La Trinca, que serà pre­sent al Canet Rock 2015 de la mà de Josep Maria Mai­nat; Pi de la Serra, que actuarà amb San­jo­sex, o l'Elèctrica Dharma, que ja hi era als anys setanta i que es manté en actiu amb un aplau­dit retorn als esce­na­ris.

L'expo­sició es pot visi­tar fins l'endemà del Canet Rock, és a dir, fins al diu­menge 5 de juliol. Gen­drau recorda que el Pla d'en Sala, on se cele­bra el fes­ti­val, per­tany en rea­li­tat al muni­cipi d'Arenys de Mar i que, per tant, el camí lògic
per arri­bar-hi és pas­sar abans per Arenys i fer una atu­rada per visi­tar l'expo­sició. “Són dos muni­ci­pis que sumen per una fita històrica”, cons­tata con­vençut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia