Economia

Foeg premia Globalimar, Grup Blanch i Astech

Reconeix a l’empresa del sector automobilístic fundada per Àngel Blanch la trajectòria de més de 80 anys

A les altres dues, l’emprenedoria en plena crisi

La vui­tena edició de l’Escola d’Estiu Jordi Comas de la Foeg va dur-se a terme ahir amb el reco­nei­xe­ment a tres empre­ses per la seva tra­jectòria d’èxit: Grup Blanch, de For­nells de la Selva (com a empresa de llarg recor­re­gut), Glo­ba­li­mar, de Lla­gos­tera, i Astech, de Cor­nellà del Terri.

En el cas de Grup Blanch, fun­dada fa més de 80 anys per Àngel Blanch, la patro­nal li reco­neix l’expansió després de qua­tre gene­ra­ci­ons, amb més de cent tre­ba­lla­dors, repre­sen­tació de diver­ses mar­ques auto­mo­bilísti­ques i una fac­tu­ració anual de 60 mili­ons. Amb la recent fusió amb Grup Andreu, dobla­ran regis­tres i for­men el pri­mer grup gironí del sec­tor.

Pel que fa a Glo­ba­li­mar Europa, fun­dada el 2008 i capi­ta­ne­jada pel seu pre­si­dent, Joan Mes­tres Coll, i pel seu direc­tor gene­ral, Jordi Martí Mes­tres, i amb 30 tre­ba­lla­dors, importa i comer­ci­a­litza pro­duc­tes de mar con­ge­lats. La com­pa­nyia ha anat crei­xent els dar­rers anys i des del 2012 ha doblat el negoci.

Final­ment, Astech Food Mac­hi­nery, amb seu a Cor­nellà del Terri, va ser cre­ada l’any 2012 per tres joves engi­nyers. Després d’una pri­mera etapa dis­se­nyant i cons­truint maquinària a mida per a la indústria ali­mentària es va anar espe­ci­a­lit­zant en els sis­te­mes de tall amb serra automàtica. Actu­al­ment és refe­rent mun­dial en aquest sec­tor i exporta a tots cinc con­ti­nents. El 2018 va fac­tu­rar 3,1 mili­ons d’euros i va créixer del 50% res­pecte de l’any ante­rior. Astech inver­teix un 10% de la fac­tu­ració en R+D. Tot ple­gat l’ha por­tat a situar-se entre les 1.000 empre­ses euro­pees amb un crei­xe­ment més ràpid, segons el rànquing del Finan­cial Times.

L’Escola Jordi Comas es consolida

Pel que fa a la jornada empresarial –coorganitzada per la Foeg, l’empresa gironina Tick Translations, de serveis lingüístics i consultoria internacional, i l’Ajuntament de Palafrugell a l’auditori del Museu del Suro–, tenia aquest cop com a lema Liderar en un món global, negocis internacionals: el cas de Rússia i Emirats. La patronal ha volgut enguany fer un pas més i oferir una visió molt àmplia d’experts sobre les característiques polítiques i socials i les diferències interculturals amb aquests dos territoris. També hi va haver una taula rodona amb la participació de Tomàs Llistosella, export manager de Frit Ravich, Ferran Ribalta, director general d’aigua de Sant Aniol, i Laura Liarte, CEO de Hohner Automáticos, que van explicar experiències en exportació, moderats per l’expert en dret internacional Joaquim Llimona. La secretària general d’Empresa, Marta Felip, va valorar la consolidació de la iniciativa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia