Economia

Pronokal no passa gana

La firma de nutrició per perdre pes preveu noves compres al nord d’Europa

Tres quartes parts de les vendes es fan a Europa i la resta, a l’Amèrica Llatina

Pro­nokal és una empresa de trac­ta­ments per per­dre pes espe­ci­a­lit­zada en els casos de per­so­nes que neces­si­ten bai­xar molts qui­los (uns nou al mes) per motius de salut. Ha tei­xit una impor­tant xarxa de met­ges pres­crip­tors que deri­ven els seus paci­ents a la firma cata­lana, que els ofe­reix pro­duc­tes i suple­ments ali­men­ta­ris, com­bi­nats amb ser­veis com ara la pla­ni­fi­cació d’exer­cici físic i suport dietètic i psi­cològic.

Gràcies a l’èxit d’aquest sis­tema de segui­ment per­so­na­lit­zat, han acon­se­guit créixer des de Bar­ce­lona a tot l’Estat -tenen ofi­ci­nes a Madrid i València-, a Europa i a l’Amèrica Lla­tina, amb una presència en catorze països. Un salt impor­tant en la inter­na­ci­o­na­lit­zació va tenir lloc el 2018, amb l’adqui­sició de Società Die­te­tica Medica (SDM), que va sig­ni­fi­car la incor­po­ració d’Itàlia, Tur­quia i Polònia. Ara tenen sobre la taula alguna ope­ració de carac­terísti­ques simi­lars al nord d’Europa: “Ha de ser una firma de trac­ta­ments pro­fes­si­o­nals i des de la pers­pec­tiva de la salut”, explica Andreu Puig, con­se­ller dele­gat.

El trac­ta­ment de Pro­nokal es basa en els desen­vo­lu­pa­ments del pro­fes­sor George L. Black­burn de la dieta cetogènica, que a diferència de la hipo­calòrica, per­met per­dre pes ràpida­ment i sense patir gana ni falta d’ener­gia. Es tracta d’una dieta amb gran pre­di­ca­ment en altres països, per això fa quinze anys un grup d’empre­ne­dors fran­ce­sos va optar per fun­dar l’empresa a Bar­ce­lona, on ales­ho­res era una nove­tat. El març del 2017, Pro­nokal va ser adqui­rida pel fons d’inversió d’Abac Capi­tal (Metal­caucho, Figue­ras, etc.), que en va reno­var la cúpula direc­tiva.

Actu­al­ment, la firma de die­tes fac­tura uns 50 mili­ons d’euros, tres quar­tes parts a Europa (el 35% a l’Estat espa­nyol). L’estratègia de crei­xe­ment geogràfic és només una pota dels plans de futur. Pro­nokal també tre­ba­lla en noves línies de negoci. D’entrada, ha desen­vo­lu­pat un trac­ta­ment, ano­me­nat Define, ori­en­tat a les per­so­nes amb sobrepès mode­rat que vul­guin per­dre entre cinc i deu qui­los de greix molt loca­lit­zat. També pre­veu expan­dir la marca Kali­bra, de l’adqui­rida SDM i cen­trada en el canal die­tista, per tot arreu menys a Espa­nya.

La ter­cera pota del crei­xe­ment és el desen­vo­lu­pa­ment d’eines digi­tals. Pro­nokal vol fer esca­lar els seus trac­ta­ments amb apli­ca­ci­ons que per­me­tin con­tro­lar-los i pla­ni­fi­car-los d’una manera auto­ma­tit­zada gràcies a la tec­no­lo­gia. Actu­al­ment, la com­pa­nyia té 60.000 paci­ents a tot el món, dels quals 20.000 a l’Estat. El 80% dels cli­ents són dones d’entre 35 i 60 anys. El sobrepès és un dels prin­ci­pals pro­ble­mes de salut de la soci­e­tat occi­den­tal, amb una impor­tant incidència en mol­tes malal­ties. Els met­ges se solen incli­nar per trac­ta­ments far­ma­cològics i per les ope­ra­ci­ons, però falla l’acom­pa­nya­ment.

Pro­nokal no lli­cen­cia la marca, perquè no en vol per­dre el con­trol. Una part dels ingres­sos venen de la venda de pro­duc­tes ali­men­ta­ris i suple­ments vitamínics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia