Economia

Terreny desconegut

El 79% de les oficines del Banc Sabadell estan obertes, però el 56% del personal fa teletreball

Moltes trucades són de dificultats, assenyala una gestora comercial

El sec­tor ban­cari ha hagut d’adap­tar-se a la Covid-19 pre­nent pre­cau­ci­ons i acu­mu­lant deman­des de par­ti­cu­lars, autònoms i peti­tes i mit­ja­nes empre­ses. Els tre­ba­lla­dors es mouen en un ter­reny des­co­ne­gut, per l’entorn labo­ral i per les deman­des dels cli­ents. El Banc Saba­dell té a la demar­cació de Girona el 79% de les ofi­ci­nes ober­tes (45 de 57), però el 56% dels emple­ats (187 de 336) fan tele­tre­ball, segons dades faci­li­ta­des per l’enti­tat.

A la demar­cació, el Saba­dell té 50 ofi­ci­nes i set locals. Una de les ofi­ci­nes per­tany a la xarxa de banca d’empre­ses, a Girona. En total, hi ha 336 emple­ats (218 de gestió i 118 d’admi­nis­tració), a banda dels equips de les dues direc­ci­ons regi­o­nals de banca comer­cial. A banda dels 187 emple­ats que fan tele­tre­ball, n’hi ha 30 de cedits a altres àmbits per neces­si­tats de ser­vei (cen­tre d’atenció telefònica, cen­tre de ser­veis admi­nis­tra­tius, etc.), 24 d’absents (bai­xes i grups de risc) i 103 a les ofi­ci­nes. Aquests últims repre­sen­ten un 30%.

Fa gai­rebé trenta anys que la ges­tora comer­cial Eva Mon­tal tre­ba­lla al Saba­dell, pri­mer a Llo­ret i des de fa més de dues dècades a Bla­nes, on l’enti­tat té una ofi­cina i un local, a la ram­bla Joa­quim Ruyra. L’emple­ada explica que han vis­cut l’expansió de l’enti­tat i fusi­ons, però que mai no s’hau­ria ima­gi­nat tro­bar-se en aquesta situ­ació. “És una situ­ació en què els mer­cats van mala­ment, els cli­ents tenen difi­cul­tats, hi ha els ERTO (expe­di­ents de regu­lació tem­po­ral d’ocu­pació)... Tot al mateix temps i tot és molt com­pli­cat”, explica.

A l’ofi­cina, per torns

Al Saba­dell els emple­ats fan torns i a l’ofi­cina de Bla­nes, per exem­ple, la set­mana pas­sada hi van tre­ba­llar dos emple­ats quan habi­tu­al­ment són “set o vuit”. Han fet tres grups i s’alter­nen la presència física. “He tre­ba­llat quinze dies i ara pot­ser me n’estaré quinze a casa, lle­vat que hagi d’anar al notari [ho va fer dijous i diven­dres].” Els emple­ats duen guants i mas­ca­re­tes i man­te­nen les distàncies. Entre uns i altres estan molt en con­tacte per vide­o­con­ferència.

L’enti­tat ha incen­ti­vat les ges­ti­ons telemàtiques. “A més, hem posat encara en ús més coses que ja hi eren per fer paga­ments a distància i amb segu­re­tat, com ara el Bizum i l’Ins­tant Saba­dell.” El banc –explica Mon­tal– s’ajusta a les sol·lici­tuds. “També es poden refi­nançar paga­ments. No és fàcil, però inten­tes arri­bar a tot­hom. La idea és ser-hi. Hem de viure el pre­sent [...]. No hi ha cap recepta màgica, però espe­rem que algun dia ho supera­rem. Les tru­ca­des que reps són de difi­cul­tats i inten­tem aju­dar.”

Mon­tal està espe­ci­a­lit­zada en la gestió per a par­ti­cu­lars. N’hi ha que se cen­tren en nego­cis i empre­ses, entre altres depar­ta­ments. Explica que tot l’equip del banc tre­ba­lla al màxim per aten­dre les deman­des. La ges­tora con­si­dera que “la salut és pri­mor­dial, però si no hi ha eco­no­mia, no s’avança”.La Covid-19 ha frus­trat la tem­po­rada turística per Set­mana Santa i podria fer el mateix amb l’estiu. “Aquí a Bla­nes, tant en l’àmbit empre­sa­rial com a les famílies, s’espe­rava la Set­mana Santa [del 6 al 13 d’abril] per començar la tem­po­rada, però no ha estat així. És vital que a la gent se l’acom­pa­nyi. No és el mateix que estar a l’ofi­cina, però fem el que podem amb l’allau de sol·lici­tuds.”Molts cli­ents van a l’ofi­cina pro­te­gits. “Ara cada cop en venen menys i només ate­nem les coses essen­ci­als”, explica l’emple­ada del Saba­dell, que diu que han fet milers de tru­ca­des per saber què neces­sita el cli­ent. Explica que fa el mateix horari que si anés a l’ofi­cina. “Em con­necto a les vuit i a les nou ja tenim el flaix Covid-19, en què ens donen les nove­tats de cada dia en finançament o en préstecs ICO i ens diuen el que hem de fer.”Molta gent s’ha que­dat sense feina o s’ha vist afec­tada per un ERTO. I hi ha una moratòria per pagar hipo­te­ques. “L’Estat et dona la pos­si­bi­li­tat de dema­nar-la, però hi ha molts requi­sits.” Això ha fet que el Saba­dell hagi introduït un préstec en el cas que el cli­ent esti­gui afec­tat per un ERTO. “Si no pots pagar una quota, el banc et dona un préstec, t’agrupa sis quo­tes i ho pots pagar en cinc anys al 0% [d’interès]. I si es nor­ma­litza, ho podrà pagar [abans].”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia