Economia

Economia

Iniciativa per al comerç de proximitat

Comprar a casa val molt

Sis municipis del Ter-Brugent insten els veïns a fer la despesa d’alimentació al mercat setmanal i en negocis locals

Batlles i regidors veuen responsable gastar els diners al mateix poble

No era el millor dia per anar al mer­cat a Amer, ahir. Plo­via i la majo­ria dels para­dis­tes de fruita i ver­dura es van haver de res­guar­dar de la pluja sota les vol­tes de la plaça de la Vila. Però alcal­des i regi­dors de l’àmbit del Ter-Bru­gent van esco­llir la jor­nada d’ahir per pre­sen­tar una cam­pa­nya que des­taca les vir­tuts, econòmiques i de cohesió social, que tenen els mer­cats i les boti­gues de tota la vida.

La cam­pa­nya Sigues res­pon­sa­ble. Com­pra pro­ducte local! va començar ahir a Amer, però con­ti­nuarà a tres pobles més de la Selva (Sant Julià del Llor i Bon­matí, la Cellera de Ter i Anglès) i a dos de la Gar­rotxa (les Pla­nes d’Hos­to­les i Sant Feliu de Palle­rols). Es repar­ti­ran díptics amb el dia que hi ha mer­cat i un mapa dels nego­cis on es pot anar a fer des­pesa a peu, gai­rebé sense aga­far el cotxe.

Amb la col·labo­ració dels ajun­ta­ments, la ini­ci­a­tiva és de l’Asso­ci­ació per al Desen­vo­lu­pa­ment Rural Inte­gral de la Zona Nord-Ori­en­tal Cata­lu­nya (Adri­noc), que se sus­tenta amb fons del Depar­ta­ment d’Agri­cul­tura i ajuts euro­peus (del Fons Euro­peu Agrícola de Desen­vo­lu­pa­ment Rural). El gerent d’Adri­noc, Jordi Ter­ra­des, va des­ta­car que els mer­cats són els “medi­a­dors” entre el pro­ducte de pro­xi­mi­tat i els veïns.

Els alcal­des d’Amer (Maria Rosa Vila), la Cellera (David Sar­sa­ne­das) i Sant Julià del Llor i Bon­matí (Marc Gar­cia), i els regi­dors Joan Soler, de les Pla­nes, i Sal­va­dor Vilalta, de Sant Feliu, van expres­sar la volun­tat que el mer­cat i els nego­cis aju­din alhora els esta­bli­ments de res­tau­ració, va afir­mar Vila.

La com­pra en tres para­des del mer­cat o en boti­gues del seu poble per­metrà als veïns la pos­si­bi­li­tat de rebre (de manera gratuïta) com a obse­qui una bossa ple­ga­ble per a la com­pra. Amb un con­veni amb el grup de recerca de la UdG Arqui­tec­tura i Ter­ri­tori i amb la col·labo­ració dels ins­ti­tuts d’Amer i Anglès, Adri­noc va ela­bo­rar un estudi sobre els mer­cats del Ter-Bru­gent, entre els anys 2017 i 2018.

“Pèrdua i tan­ca­ment”

Una de les con­clu­si­ons de l’estudi mos­tra la rea­li­tat: “La pèrdua con­ti­nu­ada de població, l’ober­tura de grans superfícies comer­ci­als, els can­vis soci­als, i en con­cret el rol de la dona dins del mer­cat labo­ral, con­tri­bu­ei­xen a una pèrdua cons­tant de para­des als mer­cats i al tan­ca­ment de comerços locals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia