Economia

El Circuit estrena la més gran instal·lació fotovoltaica pública del país

Té més de 1.200 plaques solars, i permetrà que el recinte es generi amb energia renovable un terç de l’electricitat que consumeix

En marxa la segona E-Mobility Experience, que permet provar tot tipus de vehicles elèctrics al mateix circuit

El con­se­ller d’Empresa i Tre­ball, Roger Tor­rent, i el d’Acció Climàtica, Ali­men­tació i Agenda Rural, David Mas­cort, han pre­sen­tat aquest matí la nova ins­tal·lació de pla­ques solars amb què s’ha cobert gran part de la visera de la tri­buna prin­ci­pal del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, que esdevé així la ins­tal·lació foto­vol­taica d’auto­con­sum pública més gran del país, segons ha fet públic el govern en una nota de premsa. En total, s’hi han dis­po­sat fins a 1.239 panells solars que ocu­pen 2.710 metres qua­drats i que gene­ren un volum d’ener­gia de 0,88 GWh anu­als. Entre aquests de la tri­bu­nal prin­ci­pal i els de la mar­que­sina i les cober­tes, hi ha un total de 615 kWp ins­tal·lats al cir­cuit, fet que per­metrà cobrir un terç del total de l’ener­gia que con­su­meix anu­al­ment. Aquest “és un pas més en la trans­for­mació del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya, que volem que sigui el més sos­te­ni­ble, el cir­cuit verd de referència a tot el món”, ha afir­mat Tor­rent. “L’ener­gia més neta, més barata i més nos­tra és avui una rea­li­tat a les teu­la­des amb pla­ques foto­vol­tai­ques, al car­rer amb la mobi­li­tat elèctrica o de la mà de l’Energètica pública de Cata­lu­nya”, ha pre­su­mit pel seu cantó Mas­cort, que ha posat en relleu el salt que s’està fent al país en el des­ple­ga­ment de les ener­gies reno­va­bles, tant a nivell domèstic com de pro­jec­tes de cen­trals eòliques i foto­vol­tai­ques.

La fira e-mobi­lity

L’estrena ofi­cial de la ins­tal·lació s’ha produït en el marc de la inau­gu­ració de la segona edició de l’e-Mobi­lity Expe­ri­ence, que se cele­bra al cir­cuit de Mont­meló tot aquest cap de set­mana. Segons Tor­rent, el cer­ta­men ha nas­cut pre­ci­sa­ment “amb vocació de ser la fira de mobi­li­tat elèctrica més impor­tant del sud d’Europa” i con­so­li­dar Cata­lu­nya com a “pun­tal” en la indústria de l’auto­moció. Hi estan repre­sen­ta­des les prin­ci­pals mar­ques mun­di­als de tota classe de vehi­cles elèctrics, des de cot­xes a motos, bicis o pati­nets, i es defi­neix com un esde­ve­ni­ment total­ment “expe­ri­en­cial” ja que unes quan­tes d’aques­tes cases per­me­ten pro­var els seus pro­duc­tes al mateix cir­cuit. En total, 37 expo­si­tors. Així mateix al llarg del cap de set­mana hi haurà simu­la­dors de motos i de cot­xes i es podran fer pro­ves amb karts elèctrics. El recinte es com­pleta amb una zona gas­tronòmica amb música en directe i diver­ses acti­vi­tats infan­tils, gràcies en part a la col·labo­ració que s’estrena amb el canal SX3 de Tele­visió de Cata­lu­nya.

L’any pas­sat, per la pri­mera edició de la fira, que va tenir més de 30 expo­si­tors, ja hi van pas­sar més de 15.000 per­so­nes i s’hi van fer més de 4.000 pro­ves de vehi­cles elèctrics. Ara s’espera superar-los, i de fet des de pri­mera hora del matí, segons informa l’ACN, ja s’han produït llar­gues cues davant dels expo­si­tors.

L’e-Mobi­lity Expe­ri­ence també busca cons­ci­en­ciar sobre la neces­si­tar d’optar per una mobi­li­tat sos­te­ni­ble. En aquest sen­tit, les grans fir­mes que s’expo­sen afir­men que en els últims anys ha cres­cut la demanda de vehi­cles elèctrics però les xifres de ven­des encara repre­sen­ten una petita part del total. Des de Roma­Car Ford, un dels expo­si­tors, expli­quen per exem­ple que les ven­des de cot­xes 100% elèctrics repre­sen­ten entre un 3 i un 4% del total. En el cas de Nis­san, la xifra en canvi ja se situa a l’entorn del 15%, tot i que adme­ten que bona part de les ven­des són de caire “ins­ti­tu­ci­o­nal”, és a dir, per a ús de l’admi­nis­tració pública.

L’auto­no­mia del vehi­cle, com es car­rega i el preu són algu­nes de les pre­gun­tes més freqüents amb les que es tro­ben. En aquest sen­tit, el prin­ci­pal repte pen­dent són els punts de càrrega, que encara són insu­fi­ci­ents si es volen recórrer grans distàncies. Per això la ins­tal·lació de més punts de sub­mi­nis­tra­ment d’ener­gia és una de les peti­ci­ons que fan a les admi­nis­tra­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia