Economia

Noel creix un 16 per cent el 2023 i factura 638 milions d’euros

L’empresa d’ali­men­tació amb seu a Sant Joan les Fonts (Gar­rotxa) Noel va tan­car el 2023 amb una fac­tu­ració de 638 mili­ons d’euros. Això és un 16% més que l’any ante­rior i con­so­lida l’estratègia de Noel per la inter­na­ci­o­na­lit­zació, ja que gai­rebé la mei­tat de tota la fac­tu­ració prové de l’expor­tació. A més, la firma ha seguit apos­tant per la inversió, per tal de man­te­nir el crei­xe­ment de l’empresa. En aquest sen­tit, va inver­tir 22 mili­ons d’euros el 2023, entre els quals des­ta­quen els gai­rebé cinc dedi­cats a l’ampli­ació de la planta de lles­cats, els set que hi ha assig­nats per la nova planta de pro­ducció de Tap Tap Food que s’aixe­carà a Sant Joan les Fonts o els més de dos per adqui­rir una nova granja que s’afe­geix a les sis que ja té.

Si bé cada vegada l’empresa aposta més per la diver­si­fi­cació, la divisió de pro­duc­tes car­nis con­ti­nua repre­sen­tant el prin­ci­pal negoci del grup. I és que actu­al­ment és el segon de tot l’estat en el mer­cat de pro­ducció de per­nil cuit lles­cat, fre­gant el 21% de quota. Això suposa un gran atrac­tiu per a mer­cats estran­gers, que han aug­men­tat les com­pres a Noel d’aquest tipus de pro­ducte, fet que explica l’incre­ment de ven­des a altres països per part de la com­pa­nyia. Actu­al­ment, l’empresa està pre­sent en més d’una sei­xan­tena de mer­cats i compta amb fili­als situ­a­des al Regne Unit i als Estats Units, i amb dele­ga­ci­ons comer­ci­als a la Xina i Por­tu­gal.

En aquest sen­tit, el direc­tor gene­ral de Noel, Albert Boix, asse­nyala que han hagut d’afron­tar un període “des­a­fi­ant, mar­cat per un con­text geo­polític i econòmic com­plex”, però des­taca que en els dar­rers exer­ci­cis la com­pa­nyia ha man­tin­gut l’impuls per seguir crei­xent. A més, Boix subrat­lla el com­promís per ofe­rir pro­duc­tes d’ali­men­tació “de qua­li­tat, inno­va­dors i sos­te­ni­bles, ali­ne­ats amb el desen­vo­lu­pa­ment de la soci­e­tat” com una de les claus de l’empresa.

Des de Noel res­sal­ten el crei­xe­ment que ha tin­gut la gamma més alta de la marca, ’Deli­zias’, que ha incre­men­tat les seves ven­des en un 20,7% res­pecte el dar­rer exer­cici. Uns resul­tats que Noel atri­bu­eix al “repo­si­ci­o­na­ment de la gamma”, les millo­res de diver­ses recep­tes i el nou dis­seny dels enva­sos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia