Economia

economia

Girona Centre Eix Comercial engega una campanya per ampliar la seva base

Sota el lema ‘Creixem sumant’, hi participen establiments de trajectòries i sectors diversos que comparteixen la seva experiència

Girona Centre Eix Comercial ha engegat una campanya per ampliar la seva base, en què diferents establiments de trajectòries i sectors diversos comparteixen la seva experiència i defensen que “associar-se permet fer accions conjuntes, afrontar reptes amb més força i disposar d’una representació sòlida davant les institucions”, segons explica l’entitat en un comunicat fet públic avui. Amb el lema Creixem sumant, Girona Centre Eix Comercial –que ja és l’agrupació sectorial més gran de la capital gironina amb més de 200 establiments adherits– vol reforçar la idea que “la unió fa la força i que l’associacionisme és avui més necessari que mai per fer front als desafiaments del comerç de proximitat”, assegura la seva presidenta, Mercè Ramírez de Cartagena.

Segons destaca l’entitat, els comerciants que participen en el projecte destaquen les campanyes de dinamització, la visibilitat col·lectiva, l’acompanyament diari i l’assessorament continuat que ofereix l’entitat. També subratllen que compartir experiències amb altres professionals afavoreix el creixement i permet trobar solucions compartides a problemàtiques comunes. A més, es remarca el sentiment de pertinença i la confiança que genera tenir una veu pròpia dins el sector.

Casos particulars

En aquest sentit, el gerent de Calçats Peacock, Quim Gubau, afirma que connectar amb altres comerciants i créixer conjuntament ha estat clau, i assegura que formar part de l’associació li permet sentir que algú defensa els seus interessos, una tasca que seria “molt difícil” d’assolir per compte propi.

En la mateixa línia, Maria Llapart, copropietària de Joguines Zeppelin un Món de Jocs, valora el fet que l’associació els permet impulsar accions de fidelització més potents, alhora que els ajuda a resoldre qüestions concretes del dia a dia.

Per la seva banda, Farners López, de Mamaa Maternitat, posa en valor les campanyes de dinamització impulsades per Girona Centre: “Són accions que, com a petit comerç, ens serien inviables fer pel nostre compte.”

Ramon Xirgu, de la Farmàcia Xirgu, incideix en la importància de compartir problemes comuns i cercar-hi solucions conjuntament des d’una entitat que representa el col·lectiu.

També, l’Estefania Pelechano, del Centre Òptic Güell, remarca l’acompanyament constant que reben i la tasca que es fa des de l’associació en favor de la ciutat i dels seus veïns.

Així mateix, l’Emili Busquets, de Busquets Festa, ho resumeix així: “La visibilitat col·lectiva ens dona força.”

Xita Bauxell de la botiga Blonda, conclou amb una idea que resumeix l’esperit de la campanya: “Fem pinya i junts podem fer molta més força. Amb Girona Centre no estem sols i sempre tenim algú que ens assessora.”

Enquesta interna

Girona Eix Comercial explica que ha dut a terme una enquesta interna entre els seus associats “per dimensionar millor la realitat del comerç local” i que els resultats evidencien que “el sector és viu, divers i profundament arrelat a la ciutat”.

El 90% dels establiments són de titularitat pròpia, i només un 10% està vinculat a una franquícia. Pel que fa a la dimensió dels negocis, el 54% té entre 2 i 5 treballadors, un 23% no té personal a càrrec, un 14% supera els 10 empleats i el 9% compta amb una plantilla d’entre 6 i 10 professionals.

El teixit combina tradició i renovació: un 19% dels establiments ha obert entre 2020 i 2025, mentre que un 7% té més de cent anys d’història. Alguns, fins i tot, superen els dos segles de trajectòria i s’han convertit en autèntics referents de la ciutat.

La digitalització guanya cada cop més pes: més del 80% utilitza xarxes socials per promocionar-se, un 81% té pàgina web, i d’aquests, el 43% disposa de botiga en línia, i un 25% fa servir correus electrònics promocionals o butlletins informatius.

Quant a la facturació, un 43% dels establiments supera els 300.000 euros anuals, mentre que el 32% factura entre els 100.000 i 250.000 euros; el 5% declara un volum de negoci d’entre els 250.000 i 300.000 euros i un 9% se situa entre la franja dels 50.000 i 100.000 mil. Només l’11% factura per sota dels 50.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia