BARCELONA
L’Automobile Barcelona guanya un 10% de públic i tanca amb 350.000 visitants
L’Automobile Barcelona confirma les previsions i tanca la 43a edició amb un 10% més d’assistents amb 350.000 visitants, que han pogut provar models d’una trentena de marques, amb especial protagonisme del vehicle electrificat i les firmes xineses. “Només ens guanya la rua del Barça, no hi ha salons a Europa i a Espanya que tinguin tants visitants, és un èxit de Barcelona”, ha dit el president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle als mitjans.
El president del saló ha destacat que la fira s’ha convertit amb un revulsiu de vendes de vehicles i ha contribuït a rejovenir el parc automobilístic, que té 14,5 anys de mitjana. La cita biennal es prepara ara per celebrar la 44a edició coincidint amb les obres de remodelació del recinte de la Fira de Montjuïc. Però Lacalle no ha volgut confirmar si la fira se celebrarà en una altra ubicació: “D’aquí a dos anys caldrà imaginació, il·lusió i tornar a fer el Saló de l’Automòbil”, ha dit en declaracions recollides per l’agència ACN el president de l’Automobile, que aquest mateix any acaba el mandat.
Pel que fa a l’edició d’enguany, Lacalle ha reivindicat que el saló està a l’alça i així ho demostren les xifres d’assistència mentre que grans certàmens europeus com els de Ginebra han tancat en els últims anys. “Mentre alguns tanquen salons, nosaltres n’obrim”, ha subratllat.
El certamen ha inclòs la presentació d’una dotzena de primícies, amb una novetat a nivell mundial i una altra novetat a escala europea: l’Ebro S400 i l’MG S5. El llistat de vehicles que s’han pogut veure per primera vegada a Espanya el completen el Ford Puma Gen-E, els KGM Torres EVX i KGM Torres Actyon, el Denza Z9 GT de BYD, el Hyundai Ioniq 9, El Renault 4, El Mobilize Duo i el Mobilize Bento, l’Omoda 9 SHS i el Leapmotor C10 REEV.
Lacalle ha remarcat que les marques que han optat per no venir “s’han equivocat” perquè els que sí que han apostat pel saló han fet “moltes vendes”. “Qui no hi és no existeix i el que no ha vingut ha perdut i el que ha vingut ha guanyat. L’esdeveniment ha servit també perquè marques menys conegudes, com les xineses, han tingut un èxit espectacular”, ha dit. Precisament, les firmes del gegant asiàtic com ara BYD, Lynk&Co, Omoda, MG o Xpeng. Han duplicat el seu pes en els expositors i ja són un terç del total.
El saló amb 106 anys ha omplert els pavellons 1 i 8 del recinte de Fira de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i la plaça de l’Univers, que ha ocupat completament Seat-Cupra, que celebra el 75è aniversari de la marca. Els visitants han pogut conduir els cotxes presentats, passant per la zona de Test drive i conduir pel traçat de l’històric circuit de Montjuïc.
“Ha estat espectacular la quantitat de ciutadans i ciutadanes que han provat els vehicles al saló de l’automòbil. És una bona idea omplir aquesta avinguda de cotxes i de boxes per provar”, ha afegit. Lacalle, que ha destacat que “és molt difícil” trobar un espai com el saló de l’automòbil que concentra “tota l’oferta” i pots provar lliurement els vehicles.
En aquesta 43a edició, l’organització ha aprofitat que la fira coincidia amb la disputa del Barça-Madrid el cap de setmana passat i els assistents amb entrada al partit de futbol van poder accedir a l’espai de Fira de Barcelona.